מחט במקום עצם: דיקור לכלבים

מתוך עשרה אנשים, כמה מהם יסכימו לקבל דיקור סיני? בזמן שאנשים רבים עוד נרתעים מטיפול אלטרנטיבי שכזה, בעלי חיים זוכים לטיפול דומה, לא ממש מתלוננים ויוצאים בעיקר מרוצים. בבית חולים וטרינרי בכיכר כבר הבינו מזמן כי לצד הרפואה הקונבנציונלית יש להתשמש ברפואה משלימה לבעלי חיים. בעלי המרפאה הווטרינר דיקור סיני לכלביםד"ר עופר הירשפלד ונעה זק הירשפלד מיישמים זאת כהלכה. הוא אחראי על הרפואה הקונבנציונלית, היא מתמחה בטיפול באקופונקטורה בכלבים וחתולים. "דיקור סיני היא שיטת הטיפול העיקרית ברפואה הסינית, והיא נהוגה בסין למעלה מ- 2,000 שנה", מסבירה זק-הירשפלד. לדבריה, בעזרת הדיקור אנרגיית הגוף (הצ'י) זורמת בחופשיות ברשת ערוצי האנרגיה של הגוף ומעודדת את תהליכי הריפוי הטבעיים שבו. "בעלי חיים סובלים כפי שבני האדם סובלים מחוסר איזון ומחסימות בזרימת הצ'י שהביטוי שלהם הוא פגיעה בתפקוד או תפקוד לקוי של איבר". זק-הירשפלד מטפלת בדיקור בכלבים ובחתולים שסובלים מבעיות פיזיות שונות הפוגעות באיכות חייהם והרפואה המערבית לא מצליחה לרפא. עיקר הבעיות הן בעיות עור וכאבים. להבדיל מבני האדם, בעלי חיים ברוב המקרים מגיעים לטיפול רפואי כאשר חוסר האיזון שבגופם הגיע לכדי פגיעה פונקציונאלית, למשל בעל חיים שאינו אוכל או כלב שלא יכול לקום. ישנם תחלואים רבים של כלבים וחתולים הנפתרים בטיפולים באקופונקטורה (עוד שיטת ריפוי המבוססרפואה משלימה לכלביםת על תורת הרפואה הסינית). כך יכולות להיפתר בקלות בעיות אורטופדיות, כאבים, שיתוק, צליעות, בעיות עור, דלקות עור, גירודים, אלרגיות ובעיות בתפקוד איברים פנימיים. במקרים אלו האקופונקטורה תומכת ומחזקת את הגוף בתהליכיו ומאזנת את המערכת החיסונית. הטיפול באקופונקטורה אחוזי הצלחה גבוהים לטיפול בבעיות הכרוניות, אם לא בריפוי אז לפחות בהקלה ובשיפור איכות החיים. הטיפול בדיקור נעשה באמצעות מחטים סטריליות, דקות מאוד, וההחדרה לרוב אינה מכאיבה לבעל החיים. במרבית המקרים, הכלב משתף פעולה בהחדרת המחטים ונשאר איתן בגופו למשך 20 דקות. אחת הבעיות השכיחות בהן הוכח הטיפול בדיקור בעלי חיים כיעיל הינו כאבי מפרקים. כלבים רבים, בעיקר מגזעים גדולים ובגיל מתבגר, סובלים מקשיים בהליכה, בתנועה, במעבר מעמידה לישיבה כתוצאה מבעיות באגן. הכאבים לעתים כה חזקים עד כדי כך שחלה ירידה בתאבון ובמצב הרוח. לטענת זק-הירשפלד, ההצלחה של טיפול בדיקור עומד על 70% מהמקרים, "הטיפול מאוד יעיל עד כדי חזרת הכלב לתפקוד נורמלי, וגמילה מטיפול תרופתי". כתבו עלינו בנושא האקופונקטורה