פתוח ומאויש 24/7072-3718663

מה לא ידעת על תולעת הפארק – וטרינר לכל מצב

כל מי שמגדל כלב, סביר להניח שמכיר, שמע על טיפול נגד תולעת הפארק, אך לצערנו לא כל מגדלי הכלבים מבינים את החשיבות של מתן הטיפול הזה לכלב בצורה שוטפת והרבה מאמינים כי אם הכלב שלהם ממושמע ואינו אוכל דברים ברחוב, סביר להניח שלא יידבק לעולם בתולעת הפארק, אך לצערנו זה לא ממש כך, ולעיתים מגיעים לוטרינר תורן עם מחלה קשה מאוד ומסכנת חיים הנקראת תולעת הפארק.

מהי תולעת הפארק

תולעת הפארק או בשמה המדעי ספירוצרקה לופי, נפוצה בארצנו כבר מתחילת שנות התשעים המוקדמות. היא נמצאה לראשונה באזור הפארק הלאומי ברמת גן ומכאן היא קיבלה את השם שלה, תולעת הפארק. אומנם בשנים אלו היא נצפתה באזורים של תל אביב ורמת גן בלבד, אך כיום כלבים נדבקים בכל הארץ ללא קשר למקום. לכן וטרינר בתל אביב ממליץ לחסן את הכלב פעם בחודשיים מפני התולעת המסוכנת.

היסטוריה קצרה על תולעת הפארק

לפני שהוטרינר יסביר לנו את חשיבות הטיפול, כדאי להבין את מחזור החיים של תולעת זו, כלב אשר נגוע בתולעת הפארק מפריש את ביצי התולעת בצואה שלו, אותה צואה נגועה שתאכל לאחר מכן על ידי חיפושית, אותה חיפושית משמשת "אם פונדקאית" של ביצי התולעת, בינתיים הביצים יתחילו לבקוע, אם אותה חיפושית תאכל על ידי כלב התולעת תועבר באופן מידי למערכת העיכול ומשם היא תתחיל לנדוד לעבר העורקים ומערכת הנשימה של אותו הכלב. כך שגם אם הכלב ממושמע ואינו אוכל מאום ברחוב אנו לא יכולים למנוע ממנו להריח צואה של כלבים אחרים.

תסמיני המחלה

כיוון שלתולעת לוקח זמן לנדוד ממערכת העיכול לדרכי הנשימה, קשה מאוד לגלות כלב נגוע בתחילת המחלה. כאשר המחלה מתחילה להתפרץ, סביר להניח שנבחין בחוסר תאבון של הכלב, לעתים נוכל להבחין בהקאות, ריור יתר, וכאשר המחלה מתחילה להתפרץ ולהגיע לעבר הריאות והעורקים נוכל גם להבחין בנשימות כבדות ומהירות מחוסר יכולת לנשום כמו שצריך. כמובן שהמטרה שלנו לא להגיע למצבים אלו לכן נוכל לפנות למרפאה וטרינרית בכל רגע נתון כשאנו מרגישים שהכלב שלנו לא כמו אתמול שלשום, ככל שהוטרינר יגלה את המחלה בשלבים מוקדמים, הסיכוי להחלמה גבוה יותר.

המטרה למנוע את המחלה

הדרך הטובה ביותר להימנע מההדבקה בתולעת הפארק היא להגיע לוטרינר מידי חודשיים לתת לכלב טיפול קבוע נגד תולעת הפארק. נכון יותר לומר כי הטיפול, שניתן בזריקה, הוא בעצם התרופה לתולעת הפארק, וככל שנקפיד על הליכה שגרתית לוטרינר מדי חודשיים למתן התרופה, נקטין את הסיכוי בהידבקות במחלה, דבר שלצערנו לא נוכל למנוע אם הכלב לא יהיה מחוסן. טלפון ליצירת קשר 24/7: 072-2154360