פתוח ומאויש 24/7072-3718663

חתולים בצמרת

אומנם לא צריך להוריד חתול למטה לעשות את צרכים, וחתולים בדרך כלל מוצאים תעסוקה בעצמם…מבלי שנתאמץ לשעשע אותם…

בהחלט יש מספר כללים חשובים לטיפול בחתולים, אליהם יש להתייחס ולתת חשיבות. לפני שמביאים חתול, חשוב לדעת שמערכת היחסים בין חתול לבעליו אינה תלויה רק במתן מזון וליטוף הפרווה פעם בכמה זמן. המלצת הוטרינר היא לגדל את החתול בתוך הבית בלבד ולא לאפשר לו לצאת לבדו החוצה לרחוב, בו סכנות רבות אורבות לחתולים, מכוניות, מחלות, כלבים ועוד…

גם חתול שגדל בתוך הבית, ואינו יורד למטה חשוף למחלות שונות, לטפילים ולפרעושים והזנחת חתול יכולה לפגוע בבריאות החתול וגם בנו.

עשרת הדיברות לחתולים

גידול חתול היא חוויה מדהימה. רב מגדלי החתולים יעידו על עצמם- "עד שפגשתי את החתול המדהים שלי, לא ידעתי כמה חתולים יכולים לתת אהבה וכמה חתולים היא חיה חברותית, וכמה החתול יוסיף לי בחיים שלי".

כאשר אנו מאמצים חתול בוגר או חתול צעיר, לחלוק איתנו את החיים בבית אנו צריכים להתייחס אליו כאל בן בית לכל דבר ועניין, בניגוד לדעה הרווחת על חתולים בין מי שאינו מגדל חתול – רב החתולים המתגוררים בתוך הבית, אוהבים להתפנק, אוהבים ליטופים, באים כשקוראים להם ובעלי תקשורת מפותחת ביותר עם בעליהם!).

בנוסף לחום ואהבה כמובן, עלינו לוודא שהחתול יקבל את הטיפול הנכון והראוי על מנת לשמור על בריאותו התקינה ועל בריאות הסובבים אותו. המלצת וטרינר שעלינו לקחת בחשבון – הגיל המומלץ לאימוץ חתלתול הוא מעל שמונה שבועות, זהו השלב שהגור כבר לא זקוק לחלב אימו, זה הגיל שהוא יכול להפסיק לינוק והוא מתחיל להראות סימני עצמאות.

כמובן שהמלצה זו לגבי גיל החתלתול לאימוץ הינה הדבר- האידיאלי והרצוי..

בעונת האביב במיוחד, ישנן המלטות רבות ולעיתים גורים בני ימים ספורים מוצאים את עצמם חסרי אונים ברחוב, וחייהם תלויים בעוברי אורח. ישנם מקרים רבים בהם חתלתולים ניצלים רק בזכות עירנות עובר אורח ברחוב, שמושיט לו עזרה.

החתול עדיין צריך לינוק

אם אימצתם גור חתולים או הצלתם גור חתולים, מתחת לגיל שמונה שבועות שעדיין תלוי באימו, עליכם להתייחס אליו בדיוק כמו לתינוק.

עליכם לשמש לו כתחליף לאימו הביולוגית שאינה נמצאת בסביבה. עליכם לדאוג להנקה שלו, לעשיית צרכים ולחום הגוף. יש לגשת בהקדם למרכז וטרינרי לקנות ערכת הנקה ולקבל הדרכה איך לנהוג עם התינוק החדש.

עליכם להבין שהחתלתול התינוק רגיש ועדין ושאי מתן תשומת לב ראויה עלולה לגרום למוות. גם אם כוונתכם טובה, יש לגור חתולים צרכים בסייסים שהוא חייב בהם כמו חימום הגוף, עשיית צרכים ומתן אוכל כל כמה שעות, אותם בגיל כה קטן, אינו יכול לעשות לבד.

גשו להתייעצות עם וטרינר, לבדיקה ראשונית לוודא שהחתול בריא, הוטרינר ימליץ גם על טיפול בפרעושים שמתאים לגורים קטנטנים – במידה ויש צורך, לא מעט וטרינרים בתל אביב משמשים כ"אמא" של החתול עד שיהיה עצמאי בפעולות הבסיסיות ויימצא בית אוהב לכל החיים.

גור חתולים בן 8 שבועות ומעלה

זה הגיל האידיאלי להביא חתול הביתה, בשלב זה הגור כבר אינו צריך לינוק, הוא כבר למד לעשות את הצרכים שלו לבד, הוא כבר יכול לבד לווסת את חום גופו. כל שנותר לנו לעשות בשלב זה הוא לדאוג לבריאותו התקינה של החתול שלנו. ראשית עלינו להביא את החתול לוטרינר, שם יעריכו את מצבו הבריאותי ואת התפתחות הגור, זה השלב שצריך לתת לחתול תילוע וסדרת חיסונים ראשונה.

עלינו לדאוג למזון יבש המתאים לגורי חתולים, לקערת מים טריים מידי יום, לטיפול מונע בפרעושים,ולארגז חול נקי של החתול.

מערכת החיסון של החתול

גור החתולים בשלב זה כמו תינוק בעל מערכת חיסונית צעירה, בשלב זה החתול חשוף למחלות גורים, אך גם מחלה אחרת וגם הקלה ביותר יכולה להידרדר בצורה מהירה. (גור משלשל או מקיא, במהירות ייהפך אפטי וחלש ולכן אל תהססו לפנות לווטרינר בכל שעה, גם אם החשד שהחתול לא בסדר מתעורר באמצע הלילה או ביום שבת, אם אתם חשים בשינוי בהתנהגות החתול פנו לוטרינר במידה והינכם מאזור תל אביב – יש בית חולים וטרינרי בתל אביב המפעיל שירותים של וטרינר תורן פתוח כל הלילה והשירות של המוקד הוטרינרי מיועד למקרים דחופים שקורים בשעות לא שגרתיות, בדיוק כמו אצל אנשים.

יש מקרים בהם פנייה מיידית לבית חולים וטרינרי מצילה חיים ולכן אל תחששו להתייעץ עם מומחים.