פתוח ומאויש 24/7072-3718663

בית נקי מפרוות הכלב – כיצד?

כל אדם המגדל כלב פרוותי בתוך ביתו מתמודד עם תופעת הפרווה הנושרת לאורך כל ימות השנה, ובמהלך חודשי המעבר, התופעה מתעצמת ונשירת השיער גוברת. בשורות הבאות ריכזנו עבורכם מספר טיפים אשר יסייעו גם לכם להתמודד עם נשירת פרוותו של כלבכם האהוב.
השיטה היעילה ביותר לצמצום שיער פרוות הכלב בתוך ביתכם, היא באמצעות הקניית ההרגל הבא:

רכשו מברשת פרווה המותאמת לגזעו של הכלב אותו אתם מגדלים, תוכלו להיוועץ עם כל וטרינר מקצועי בנוגע לסוג המברשת. במסגרת הטיול היומי עם הכלב, הקפידו להבריש את פרוותו במשך חמש דקות לפחות. חזרה על פעולה זו באופן קבוע תפחית בצורה משמעותית את הופעת שיער פרוות הכלב בתוך שטח ביתכם.

שיטה נוספת לצמצום נשירת שיער פרוותו של הכלב בתוך שטח הבית היא באמצעות האכלת הכלב באוכל איכותי המומלץ על ידי וטרינרים, המגן בין היתר על פרוותו של הכלב ומונע נשירה חריגה מעבר לרגיל. היוועצו עם וטרינר מקצועי ומוסמך בטרם החלפת סוג האוכל, וכמו כן, בקשו את עזרתו באיתור סוג האוכל המתאים.

בין יתר הגורמים לנשירת פרווה מוגברת או קיצונית תמצאו:

  • לחץ – תקופות ממושכות של חרדה ופחד עלולות להוביל לשינויים המשפיעים על המערכת החיסונית של הכלב וכפועל יוצא מכך לנשירת שיער מוגברת. במידה ואתם מזהים שכלבכם האהוב נמצא בתקופת לחץ או חרדה פנו לשירותי וטרינר מקצועי המוסמך לטפל בבעיה.
  • מחלות – איבוד פרווה קיצוני יכול להצביע על בעיה רפואית, או לחילופין, למחלות עור שונות אצל הכלב. במידה וגם כלבכם מאבד שיער בצורה קיצונית, אל תהססו ופנו מייד לוטרינר המטפל בכם לאבחון.
  • זיהומים ופצעים פתוחים – פצע פתוח בגופו של הכלב עלול להוביל למחלות זיהומיות שונות, וכפועל יוצא מכך להגברת נשירת הפרווה. במידה וגם כלבכם נפגע או נפצע בגופו, הקפידו על טיפול הולם וראוי אצל הוטרינר המטפל בכלבכם.

סיבות נוספות להתגברות בעיית הנשירה הן: דיאטה, אלרגיות, טפילים וכמובן שינוי האקלים ותקופות המעבר.