פתוח ומאויש 24/7072-3718663

איך נעבור את הקיץ בשלום עם חיות המחמד?

טיפים חשובים

  1. טיולים בשעות נוחות – כמונו הכלבים סובלים מאוד בשעות השמש היוקדת, ועל כן נמליץ לצאת לטיולים עם הכלב בשעות מוקדמות מאוד בבוקר ובשעות הערב לאחר שהשמש שוקעת.
    טיול על מדרכה/אספלט בשעות השמש עשוי להסתיים בכוויות בכפות הרגליים בשל הטמפרטורות הגבוהות אליהן מגיעים המשטחים בקיץ.
    בזמן הטיול בדרך כלל הכלב לא יראה סימני אזהרה, הוא לא מרגיש את הכוויה ואת הכאב באופן מידי, מאוחר יותר יתגלו כוויות בכפות הרגליים, שגורמות לסבל רב לכלב ומצריכות טיפול וטרינרי.
  2. מספר קערות מים טריים – יש להקפיד שלכלב יהיו מספר קערות מים למניעת מצב בו נגמרו המים בקערה. את הקערה יש להקפיד למקם באזור מוצל במידה ומשאירים את הכלב מספר שעות במרפסת או בגינה, מומלץ להצטייד בשמשייה. זכרו כי שעתיים בחום ובשמש מספיקות לגרום להתייבשות ואף למכת חום.
  3. שהייה בבית / במקום מוצל – מומלץ מאוד להשאיר את הכלב בשעות החום בבית, ועדיף שלא להשאירו במרפסת או בגינה. במידה והכלב שוהה במרפסת או בגינה- יש להקפיד על אזור מוצל בו הכלב ישהה, ולא לאפשר לו להשתזף בשמש.
    שימו לב כי יש כלבים שאוהבים לשכב דווקא בשמש ואינם יודעים מתי להפסיק, דבר שמהווה סכנת חיים אמיתית. אנו ממליצים לשים מרבץ נוח, משחקים וחטיפים במקום מוצל, כדי לעודד את כלבכם לבחור במקום המוצל.
  4. יש להדגיש כי אין להשאיר כלב או חתול – ברכב בשום פנים ואופן!
    הטמפרטורה ברכב עשויה להגיע לטמפרטורה הגבוהה ב 50% מהטמפרטורה בחוץ – מחקרים מצביעים על כך שכאשר הטמפרטורה החיצונית נעה בסביבות 30 מעלות, החום בתוך הרכב יכול להרקיע ל – 54 עד 68 מעלות. כמו כן,פתיחה של חלונות בצורת חריצים אינה משנה מעלות החום בתוך הרכב.
  5. עידוד שתייה – על מנת לעודד שתייה ניתן להוסיף מעט טעם לקערת המים על ידי הוספת מעט מרק עוף או מי טונה לקערת המים של הכלב והחתול.
    יש אנשים שמצננים את מי השתייה של הכלבים בקערה על ידי קובית קרח בודדת.
  6. טפילים בכלבים – להבדיל ממדינות אחרות, בורכנו במדינה שטופת שמש כמעט כל השנה, ולכן אנו ממליצים להקפיד על שימוש באמפולות נגד פרעושים, וקולר נגד קרציות באופן סדיר. הטיפול בתולעי מעיים אחת לחצי שנה (טיפול מניעתי לכלבים וחתולים ללא תולעים בצואה) יסייע בסגירת מעגל הטיפול ויבטיח בעל חיים נקי מטפילים. במידה ויש תולעי מעיים, שמגיעות מפרעושים, יש לטפל הן בפרעושים באופן סדיר והם לתלע את בעל החיים בשתי פעולות תילוע בהפרש של 10 ימים מתילוע אחד לשני.
  7. קדחת קרציות – הינה מחלה מסכנת חיים שהידבקות בה יכולה לקרות ע"י קרציה אחת נגועה.
    מומלץ בתחילת העונה להדביר את הסביבה (גינה, מרפסת, גינת הבניין וכו') על מנת למנוע הטלות נרחבות של קרציות, קרצייה אחת יכולה להטיל עד 2000 ביצים!!
    וכאמור מספיק קרציה אחת על מנת לסכן חיים.
  8. המוברטונלה בחתולים – הינה מחלה שמועברת ע"י פרעושים וגורמת לאנמיה. יש להקפיד על מתן אמפולה נגד פרעושים לחתול אחת לחודש כל השנה גם לחתולים השוהים בבית ולא רגילים לטייל בחוץ.
    שימו לב כי המיתוס שבעל החיים אינו יוצא מהבית ולכן לא ידבק בפרעושים אינו נכון. פרעושים מועברים גם על ידי אנשים, בעלי חיים אחרים בבית, חלון עם עץ וקן ציפורים עליו, מרפסת בה עוברים גם חתולים מזדמנים וכו'.
  9. פרעושים – מומלץ בחום להקפיד על טיפול למניעת פרעושים, אמפולה אחת לשלושה שבועות (בכלבים רגישים לעקיצות פרעושים ממליצים אף לתת אחת לשבועיים).
    יש לשים לב כי בכלבים במשקל קטן ובחתולים כמות פרעושים גדולה יכולה לגרום לאנמיה ואף למוות. מומלץ לקבל המלצה עבור חומר לפרעושים מהוטרינר המטפל כדי להמנע מהרעלות.
  10. מלענים סכנה! – מהו מלען? זקן השיבולת, קוצני ובנוי מזיפים משוננים חד כיווניים.
    לאילו מביננו שאוהבים לצאת לטיול בטבע עם הכלב יש לשים לב שלא לשחרר את הכלב לרוץ בשדות על מנת למנוע ממנו להיתקל במלענים. מלענים עלולים לחדור למערכת הנשימה של הכלב, על ידי רחרוח או מכך שנושבים ברוח ועלולים להתקע בתוך מערכת הנשימה וליצור סיבוכים קשים במערכת הנשימה.
    על מנת למנוע את הסבל והסתכול שבמצב זה יש להרחיק את הכלב ממלענים באופן מוחלט.
  11. ים – שימו לב חלק מהכלבים יאהבו לשחות בים, אך יש להקפיד לא לאפשר לכלבים לשתות מי ים. מצבים בהם הכלב ישתה כמות גדולה של מים מלוחים יכולה לגרום להתייבשות ופגיעה במערכת העיכול.
    לאחר שחייה בים, יש לשטוף את הכלב מהמלח (עדיף אפילו במקלחות הים ולא לדחות את המקלחת למספר שעות מאוחר יותר).
  12. הכשות ועקיצות נחשים וחרקים למינהם (נדל/דבורה/עקרב וכו'..) – במידה וראיתם הכשה או עקיצה יש להחיש את בעל החיים לוטרינר ואין להמתין עם הטיפול הרפואי. יש להקפיד על נשיאת בעל החיים בידיים, אין לאפשר לו לבצע פעילות / הליכה/ ריצה וכו' אשר מעודדות את התפשטות הרעל או הארס.
    אין לחבוש את המקום, יש להגיע בדחיפות למרפאה וטרינרית, במידה והמקרה התגלה לכם ביום שבת או בלילה יש להגיע לווטרינר תורן הפתוח 24 שעות באופן מידי.
  13. ענבים וצימוקים – סכנת חיים לכלבים וחתולים! – יש להימנע באופן מוחלט ממתן ענבים וצימוקים לכלבים וחתולים דבר שעלול לגרום לכשל כליות אקוטי ואף למוות.

 

יחד, נעבור את הקיץ בשלום