כרטיס כלבלב מושלם

כשם שקופות החולים מעניקות לנו ביטוחים שונים לפי סוגי הכרטיס שאנו מחזיקים – כרטיס רגיל, זהב ופלטיניום, כך גם וטרינרים בתל אביב נותנים לנו את האפשרות לביטוח רפואי לחיות המחמד. תופעה זו נפוצה במרכזים הוטרינרים במרכז ובמהירות הבזק הן התפשטו לכל הארץ. אז מה בעצם מנוי לוטרינר או הביטוח של הכלב או החתול מציע לנו? חמשת הטיפולים הנפוצים לחיות המחמד שלנו.

אל תסתכן תתחסן

כמובן עלינו להבדיל בין מנוי גור למנוי כלב בוגר. הגורים בדיוק כמו תינוקות המערכת החיסונית שלהם חלשה יותר ולכן עליהם לקבל יותר חיסונים. החיסון הראשון שגור כלבים יקבל כשהוא בן 6 שבועות הוא חיסון נגד מחלת הפרוו. הטיפול היעיל והמוצלח ביותר כדי למנוע את המחלה הוא למנוע אותה על ידי חיסון. כמובן שמחלה זו מצויה יותר בקרב גורים אך אינה פוסחת על כלבים בוגרים. חיסון נגד המחלה ניתן בתרכיב של חיסון המשושה. טיפ של וטרינר – להרחיק גורים מצואה ומשתן של כלבים עד לסיום שלושת חיסוני המשושה הניתנים כגורים.. עדיף להשאיר את הגור בבית בתקופה זו.לכלב בוגר ינתן החיסון פעם בשנה .

חיסון כלבת זה לא המלצה

בניגוד לכל החיסונים שחיות המחמד שלנו עוברות בעיקר על- פי המלצת הוטרינר. חיסון נגד כלבת הוא אינו בגדר המלצה אלא בגדר חובה על- פי חוק במדינת ישראל. מגיל שלושה חודשים חל חוק על כל בעלי הכלבים לחסן את הכלב או החתול שלהם אחת לשנה. בחיסון הכלבת הראשון יוחדר לכלב שבב זיהוי ייעודו מעבר להשבת כלבים אובדים הוא פיקוח על חיסוני הכלבת. בכל מרפאה וטרינרית או מרכז וטרינרי שמורשה לעשות חיסונים נגד כלבת המרפאה תהיה מצוידת בקורא שבבים. שימו לב- לא כל מרפאה מאושרת לעשות חיסון זה.

תולעת הפארק – אויב הכלבים

תולעת הפארק היא מחלה חדשה יחסית, אך הרסנית בהחלט. סיכויי כלב להחלים ממחלה זו בהחלט מועטים. כיום אין חיסון ממשי לתולעת אלא תרופת מנע. על הכלב לקבל זריקת טיפול מונע נגד תולעת הפארק שש פעמים בשנה. אם המחלה דוגרת בכלב הטיפול יחסל את התולעת. וטרינרים ממליצים לתת את החיסון נגד התולעת אחת לחודשיים. כלב שהחלים מתולעת הפארק יקבל את החיסון בתדירות גבוהה יותר.כלב שנדבק במחלה יקבל את הטיפול המונע לנגד תולעת הפארק בפרוטוקול מיוחד לטיפול במחלה.

כדורי תילוע

אנו דואגים שהכלב שלנו יקבל חיסונים כדי למנוע מחלות שונות וזיהומים שונים, אך לא די בכך עלינו להקפיד שאחת לכמה חודשים הכלב שלנו יקבל כדורי תילוע. לא תמיד אנו רואים מה הכלב שלנו אוכל בחוץ, כמה שטויות הוא מכניס לפה. לכן כדורי תילוע מטרתם לחסל את התולעים במערכת העיכול של הכלב. הטיפול נעשה על – ידי מתן כדורים (לפי משקל הכלב) דרך הפה והשלמת הטיפול לאחר עשרה ימים. למרות שזו לא חובה לתת טיפול זה, וטרינר תמיד ימליץ על טיפול זה כל חצי שנה. הטיפול לא מזיק אלא עוזר, והוא גם מונע הידבקות שלנו בני האדם בתולעי מעיים. (אלו אותם תולעים שהילדים נדבקים בהם בארגז החול).