ריח רע אצל כלבים

ידוע לנו שלכלבים יש יכולת בהפצת ריח לא נעים בין אם זה מהפה שלהם, מהפרווה ועוד.. חשוב לציין שריחות לא נעימים עלולים להוות בעיה מסוימת מבחינה רפואית לכן חשוב לשים דגש לנושא זה. ריח רע נובע בדרך כלל מתוצאה של חיידקים או גורמים מזהמים אחרים שמצטברים באזור מסוים בגוף ויוצרים ריח רע הנובע מכמה אזורים בגוף הכלב:

אזור פי הטבעת

אזור זה מטבעו מייצר ריח לא טוב, אך לעיתים ניתן להבחין שבאזור זה הריח הופך לחריף יותר מהרגיל שיכול לנבוע מכמה סיבות.

שקים אנאליים מזוהמים

הכלבים והחתולים הם בעלי שני שקים שנמצאים משני צדי פי הטבעת ובתוכם חומרי ריח שמתרוקנים כשהצואה עוברת במעי הגס, סוחטת את שני השקים ומורחת את התוכן על הצואה עצמה, כשהפעולה הזו בעלת חשיבות גבוהה מבחינת התקשורת בין הכלבים מכיוון שהם מזהים ומתקשרים באמצעות חוש הריח שלהם עם כלבים אחרים. איבר זה הוא איבר "היסטורי" הקשור בסמון טריטוריות. כיום הכלבים המבוייתים לפעמים סובלים מניוון של השריר הטבעתי בשקים והתוכן שלהם הופך משחתי מאחר ולא יוצא מהם ואז השקים עשויים להזדהם. כשהשקים מזדהמים הריח הינו ריח רע מהרגיל והכלב או החתול סובלים מכך מאוד, אי נוחות ומכאבים. ויש צורך להגיע אל וטרינר תורן שיאבחן את הבעיה ויתן טיפול.

ריח רע מהפה

בדרך כלל ריח רע מהפה יכול להעיד על בעיות במערכת הנשימה או במערכת העיכול ולעיתים מדובר גם בבעיות חניכיים או אבן שן. על מנת לשמור על שיניים נקיות, חשוב לנקוט במספר צעדים:ריח רע אצל כלבים
  • מזון ייעודי לשמירה על הגיינת השיניים והחניכיים
  • חטיפים דנטליים – ירוקים שמטרתם חיכוך וניקוי השיניים
יש הטוענים כי עצמות בקר אשר ידועות כעצמות קשות,ולכן הן יכולות לתרום לשם בכך שבאמצעות החיכוך של העצם עם השיניים תימנע היווצרות אבן שן. בנוסף, על מנת למנוע ריח רע מהפה אצל כלבים, ניתן לצחצח את השיניים שלהם באמצעות משחת שיניים מיוחדת המיועדת לכלבים, חשוב לצחצח את שיניהם באופן קבוע. חשוב לציין שלעיתים מדובר בהצטברות אבן שן גדולה מדיי והאמצעי הכי יעיל הינו ניקוי אבן שן יסודי ע"י מכשיר ייעודי לניקוי אבנית (כמו שיננית אצל אנשים), תהליך אשר נעשה תחת הרדמה מלאה.

אזור מערכת השתן והמין

באזור זה סובלות נקבות מריח רע , הגורמים לריח זה הם: דלקת בדרכי השתן או שאריות של שתן שנותרו על הפרווה. הגורם הנוסף לריח רע הינו דלקות בנרתיק או ברחם או בכלל במערכת המין. נושא חשוב מאוד ויש לבדוק כל מצב כזה באופן מיידי

אזור הפרווה והעור

ישנם כלבים הסובלים מבעיות עור שונות, אלרגיות, גירודים, עקיצות פרעושים, מחלות עור שונות וכו… חלק מבעיות אלה גורמות לדלקת על העור ולהתרבות חיידקים ובמקום הזיהום- גם לריח רע, הפתרון לבעיות אלו הינו טיפול של וטרינר, הוא לעתים יבחר לחטא ולגלח את מקום הפצע, לעתים יקח מגרדי עור, או משטחים מקרוסקופיים על מנת לאבחן את הרקע לבעיה – האם נובע מטפיל עור, פטרייה, אלרגיה וכו'… ויתאים טיפול מתאים העשוי לכלול טיפול אנטיביוטי במשחות או בכדורים, אנטי היסטמיני-באלרגיה או אפילו כאשר מדובר בבעיה כרונית יכול להמליץ על דרך של רפואה משלימה לבעלי חיים, כמו דיקור סיני לטיפול בבעיות עור. חשוב ביותר להגיע לאבחון אצל וטרינר מיומן על מנת לטפל ביעילות בבעיה. טיפול לא מתאים כמובן עשוי להזיק או פשוט להאריך את זמן המחלה עד לפיתרונה. חשוב לציין שיש להבדיל בין ריח כלבי רגיל לבין ריח חריג ולדעת לטפל בהתאם בבעיה באמצעות וטרינר מקצועי שיידע לאבחן את הבעיה ולמצוא פתרון מיידי. אז אם יש חשש, בקרו במרפאה וטרינרית או מוקד חירום לחיות לבדיקה וטיפול בבעיה.