פתוח ומאויש 24/7072-3718663

כשהכלב מקבל שפעת בחורף

שפעת היא מנת חלקם גם של כלבים במדינות רבות בעולם. לא אחת רואים בעלי כלבים בישראל כיצד הכלב מתחיל לפלוט ליחה וכיצד הוא מגיר ריר בצבע צהבהב ולבן בצורה מוגזמת. גם אם חושבים לעתים שמדובר רק בהקאה בשל משהו לא טוב שאכל הכלב, הרי שחשוב מאוד להבין כי יכול בהחלט להיות שזו שפעת. לכן, קצף כזה שיוצא מפיו של הכלב צריך להדליק נורה אדומה אצל בעליו. זאת מאחר ולמרות שלא מדובר בחום, ולמרות שהדבר יכול לעבור לבדו בתוך מספר ימים או שבועות, הרי שאם לא נוהגים במשנה ערנות יכול הכלב לסבול מסיבוכים מיותרים של דלקת ריאות. לכן ביקור במרפאה וטרינרית היא מהלך חשוב מאוד.

מדאגה אישית ועד טיפול הולם

כל בעל כלב ישמח מאוד להיות לצד חברו הטוב כשזה לא מרגיש טוב. לא משנה אם מדובר בחולשה זמנית אצל הכלב או בשפעת, הרי שבסופו של דבר זה הרגע שבו הכלב צריך את חברו האדם כמה שיותר. אך חשוב לזכור כיצד גם דאגה אמיתית ורבה שיש לנו לכלב אינה יכולה להספיק אם לא ניעזר במי שמסוגל לרפא אותו. במידה ויש בית חולים וטרינרי שפועל 24 שעות ביממה ומורכב מצוות מקצועי שמכיר היטב הן את מחלת השפעת אצל כלבים והן סיכונים אחרים שיכולים לסכן כל כלב, זוהי הכתובת הנכונה. ייעוץ של וטרינר מומחה לאחר בדיקת הכלב יכול להוביל להחלטה לגבי דרכי הטיפול כמו הענקת אנטיביוטיקה או אפילו אשפוז במקרים מסוימים.

יש כלבים שיכולים לסבול יותר בחורף

כשם שיש בני אדם שסובלים ממחלות שונות ומרגישים כיצד הם סובלים יותר מאחרים בתקופות מסוימות, כך הדבר גם לגבי כלבים. כלבים שסובלים מדלקת פרקים למשל, הם כאלו שיישאו את אותות החורף בצורה מעיקה וקשה הרבה יותר. לכן חשוב להיות ערניים למצבם זה ולהקל עליהם ככל שניתן במהלך החורף. בין אם מדובר על טיולים יומיים שבהם לא מומלץ לאמץ את הכלב בחורף ובין אם מדובר על התייעצות עם וטרינר מומחה שייתן תרופות מתאימות או יחליט על שינוי בהרגלי התזונה, הרי שאפשר בהחלט להקל על הכלב את המעבר של אחת העונות שיכולות להקשות עליו לא מעט.