פתוח ומאויש 24/7072-3718663

מה וטרינרים ממליצים לגבי פעילות גופנית לבעלי חיים

"נפש בריאה בגוף בריא" היא אימרה שנכונה לא רק לגבינו בני האדם, אלא גם לגבי חיות המחמד שלנו. שמירה על בריאותו הגופנית של הכלב או של החתול לא רק תאריך את חייו, היא גם תביא לידי כך שהוא יהיה ערני יותר, ידידותי יותר ונעים יותר לסביבתו הקרובה. כל מי שמחזיק חיית מחמד מגיע דרך קבע אל מרפאתו של וטרינר עבור טיפולים שנתיים וטיפולים מונעים, כמו חיסונים, טיפולים נגד תולעים, טיפולי שיניים, ועוד. ובכן, וטרינר מקצועי באמת לא יסתפק בכל זאת, והוא ידאג גם לצייד אתכם בכל המידע החשוב לגבי שמירה על בריאותו של החתול או הכלב באמצעות שמירה על תזונה נכונה ועל פעילות גופנית מתאימה. מהי הפעילות הגופנית אשר מתאימה לבעלי חיים? עוד על כך לפניכם.

שמירה על כושר והתאמה לגיל

וטרינר מקצועי באמת יספר לכם, כי השמירה על הכושר הגופני של הכלב או החתול שלכם קשורה בקשר בלתי נפרד לגיל שלו. גורים אוהבים להתרוצץ ולהשתולל, בעוד כלבים וחתולים "בני הגיל השלישי" מתקשים בתזוזה וסובלים גם מבעיות אורתופדיות שונות. ההמלצה הגורפת עבור גורי כלבים בריאים היא על טיול של לפחות עשרים דקות בחוץ שלוש פעמים ביום, אך זהו רק המינימום הבסיסי! כדאי וצריך גם לצאת אל טיולים ארוכים יותר, לפחות פעמיים בשבוע. כלבים בגיל מבוגר המתקשים בהליכה וסובלים מבעיות אורטופדיות, מומלץ ורצוי להתייעץ עם וטרינר או כירורג על מנת לקבל את תוכנית פעילות גופנית המותאמת אישית לבעל החיים.

התאמה של הפעילות למזג האוויר

כמו שכל וטרינר בכל מרפאה וטרינרית תל אביב יוכל לספר לכם, הקפדה על הפעילות הספורטיבית חייבת להיעשות תוך התאמה מלאה לתנאי מזג האוויר. בחודשי הקיץ החמים יש להימנע לחלוטין מפעילות ארוכה תחת כיפת השמיים בשעות החמות ביותר של היום, היות והשמש הקופחת מחממת את האספלט – עליה הכלבים דורכים ללא שום אמצעי הגנה, ובצורה זו הם עלולים לסבול מכוויות חמורות ומכאיבות ביותר. כמו כן, הם חשופים למכות חום והתייבשות ששכיחים מאוד בשמש הלוהטת. בחודשי החורף ניתן ורצוי לדאוג לסוודר לכלבים, והדבר חשוב במיוחד עבור כלבים קטנים, שיש להם נטייה גדולה יותר לסבול מקור. נכון, הכלב אולי ייראה קצת מצחיק אך בעיקר ימשוך תשומת לב חיובית, ואתם תופתעו לדעת עד כמה הדבר תורם לאיכות חייהם!