פתוח ומאויש 24/7072-3718663

זהירות, חגים

זהירות, חגים בדרך..

חודש החגים הממשמש ובא, מביא איתו ארוחות חג רבות ושמחות, ואך טבעי שנרצה לחלוק את האושר שלנו עם בני המשפחה ההולכים על ארבע. אבל… לא כל מה שטוב לנו לאכול טוב גם להם. ישנם מאכלים שממש אסור לתת לכלבים ולחתולים (בכל ימות השנה…). בין אלו חשוב לציין את הענבים, צימוקים, בצל, שום (גם בצורתם המבושלת או המטוגנת), ברוקולי, שוקולד (וככל שהשוקולד איכותי ומריר יותר, הוא מסוכן יותר לכלב!), בצק שמרים, מסטיקים ללעיסה , תפוחי אדמה ואבוקדו. חשוב לציין, כי בשום אופן אין לתת לכלב או לחתול מזון המכיל עצמות עוף, עצמות בקר, או עצמות דג. אמנם, מאכלים אלו אינם רעילים, אך עלולים לגרום לנזק רב לבעלי החיים שלנו ואף חלילה למוות, בעקבות חסימה או חירור של מערכת העיכול. בנוסף, בעלי החיים שלנו ומערכת העיכול שלהם רגילים לתזונה מסוג מסוים לאורך כל ימות השנה. לכן, כל שינוי בתזונה (דוגמת שאריות משולחן החג) עלולים לגרום להם לשלשולים, הקאות ולירידה בתאבון ובחיוניות. חשוב להקפיד לפנק אותם במידה בכל הקשור לאוכל – ועדיף שלא לתת להם מזונות שהם לא רגילים להם. אל תשכחו כי הקיבה שלהם קטנטנה, והם יאכלו בדרך כלל הרבה יותר ממה שהם צריכים, אז חשוב שנהיה אחראיים ונגביל אותם. חתולים בדרך כלל נלחצים מנוכחות אנשים רבים וזרים בבית ויעריכו מאוד אם מבעוד מועד תכינו להם פינה שקטה משלהם, עם שמיכה אוכל ומים בה יוכלו לחגוג בשקט… עם עצמם.. בכל מקרה בו הכלב או החתול מקיא, משלשל, חסר תאבון או מפגין ירידה במצב-רוחו – אנא צרו איתנו קשר מיידי לצורך ייעוץ וטיפול רפואי מתאים למצב.

טיפים לנשארים בפנסיון בתקופת החגים

כלבים וחתולים זקוקים כמונו לתחושת ביטחון. לכן, חשוב להקנות להם תחושה ביתית גם במהלך שהותם בפנסיון. איך?
  • חפץ שלהם: מומלץ להביא איתם מיטה /כרית / בובה עם ריח שלהם מהבית.
  • מזון קבוע: מומלץ להביא את שק האוכל הרגיל שלהם (מסייע גם במניעת שינוי חד במזון שעלול לגרום לשלשולים או הקאות).
  • משחקים קבועים: מומלץ להביא משחק אהוב מהבית.
  • במידה ומשאירים שני בעלי חיים לפנסיון, מומלץ לבקש שישהו באותו תא וכך יופחת הסטרס שבפרידה מהבית ומכם.
  • חיסונים שיגרתיים: יש להקפיד על חיסונים בתוקף (כלבת, משושה, טיפול מונע נגד תולעת הפארק, שעלת).
  • שעלת מכלאות: זוהי דלקת סימפונות (ברונכיטיס) המאופיינת בשיעול קולני, שרוב האנשים מתארים אותו כ"נתקע לכלב שלי משהו בגרון". שעלת זו דומה לשפעת אצל אנשים.
כיוון שלמחלת "שעלת המכלאות" יש פוטנציאל הדבקה אדיר, במיוחד בכלבים ההולכים לפנסיון או כלבים הנמצאים באופן רוטיני בסביבת כלבים רבים, חשוב מאד להקפיד על חיסון כנגד המחלה אחת ל-6 חודשים. גורים צעירים, כלבים מבוגרים, וכל מי שמערכת ההגנה שלו ירודה, מצויי בסכנה לפתח סיבוכים של המחלה, לרבות דלקת ריאות ובהם יש לטפל מיידית בטיפול רפואי מקיף. מומלץ לחסן כלבים שבועיים לפני הכנסתם לפנסיון לכלבים.   המאמר מוגש כמידע כללי על ידי צוות בית רופאים וטרינרי בכיכר 24/7 ואינו מחליף חוות דעת רפואית. נושאים נוספים שגולשים מחפשים : – וטרינר חירוםוטרינר תורןוטרינר 24 7 וטרינר תורן תל אביבוטרינר תורן 24 שעותוטרינר תל אביבבית חולים וטרינרי