איך יודעים שהחתול או הכלב חולה

תסמינים של חתול או כלב חולה רבים ומגוונים. אז מתי ביקור אצל וטרינר תורן הכרחי ביותר ואינו סובל דיחוי?

התסמינים שמחייבים בוטרינר מומחה: שלשולים, הקאות, חוסר תיאבון, חולשה ואפטיות, שיעול, בטן נפוחה, הפרשות מהעיניים מהאף או מהפה, רעידות, פירכוסים, חוסר שיווי משקל, ונפיחות פתאומית של איבר בגוף.

יש להיות ערני לכל שינוי במצבו של הכלב או החתול שלנו, גם אם הוא בוגר וגם אם הוא גור.

שימו לב שגם כלב וחתול בוגרים שחל שינוי בהתנהגות שלהם או בתפקוד צריכים לראות וטרינר. הם לא יכולים להראות לנו שמשהו לא בסדר, ואנו שמים לב לכך בדרך כלל כשכבר יש בעיה תפקודית כלשהי כגון- חוסר אכילה, הקאות, שילשולים, חולשה, רעישות, נפיחות וכו.

כמובן שגורים כמו תינוקות אנושיים, יכולים להיות רגישים יותר, ונוטים להתדרדרות מהירה יותר ואף מסכנת חיים, ולכן אם אנו מגלים תסמינים כאלה בגורים, יש לפנות לוטרינר דחוף.

בעולם הוטרינרים, כמו בעולם הרופאים ההומניים ישנם וטרינרים מומחים בנושאים שונים, וכיום במידה ובעיה רפואית וטרינרית כלשהי לא נפתרת יש וטרינרים מומחים שניתן להיבדק על ידם בבית חולים וטרינרי. תחומי המומחיות כגון- רפואה פנימית וטרינרית(לאבחון וטיפול של מומחה פנימי וטרינרי בבעיות פנימיות כגון- מחלות כליות, כבד, לבלב, סכרת לחתולים ולכלבים ועוד…), כירורגיה (ניתוחים מורכבים שנעשים ע"י וטרינר מומחה לכירורגיה של חיות מחמד), רדיולוגיה (רדיולוג מומחה) , נוירולוגיה (נוירולוג מומחה לחיות מחמד).

מרכז וטרינרי לחתול

חתולים סובלים מאלרגיות רבות, חלק מהאלרגיות יכולות להתפרץ אצל גור חתולים כבר בחודשים הראשונים, אלרגיות אחרות יכולות להתפרץ לאחר מספר שנים. לכן חשוב לקחת את החתול לוטרינר שיאבחן את החתול ויבדוק אותו כבר בגיל צעיר.

אם אספתם חתול מהרחוב חשוב שתדעו על מחלת האיידס של החתולים (מחלה אשר לא יכולה לעבור לבני אדם) ועל מחלות שונות שיכולות להתפתח בקרב ההולכים על ארבע. איך נזהה מחלה אצל חתול לפני שנזהה תסמינים של מחלות בקרב החתולים, חשוב לציין כי לא כל תסמין מחייב ריצה לבדיקה למרפאה הווטרינרית, אבל כל תסמין מחייב בשיחת ייעוץ עם וטרינר מומחה, אשר יכול לאבחן את המחלה של החתול.