פתוח ומאויש 24/7072-3718663

זיקוקין

זיקוקין ביום העצמאות – דברים שרואים מכאן לא רואים משם

בכל יום עצמאות אנחנו נפגשים לצפיה מרתקת בזיקוקין הנורים למעלה,מרהיבים את השמיים ומרגשים אותנו עד מאד. חוויה מרהיבה ומרגשת זו, לא תמיד נראית גם בעיניהן של חברנו ההולכים על ארבע שעלולים לפרש את מופעי הראווה כמשהו אחר לגמרי.. כידוע, כלבים וחתולים הם בעלי שמיעה חדה מאוד, בהרבה מבני אדם – ורעם הזיקוקין יכול להוות עבורם מפחיד במיוחד. מפגן המטס האוירי ביום העצמאות המסמל את הישראליות והגבורה ויכול להיות עבורנו "כתפארת מדינת ישראל" – אך חברנו על ארבע עלולים להבהל מעוצמת הרעש וההמולה, ולנסות להמלט למקום מסתור ושקט. התקף חרדה או בהלה עלולים להוביל את בעלי החיים שאינם קשורים לעשות מעשים קיצוניים ולנסות להמלט ולברוח דרך החלון או אפילו מבעלים בטיול ללא רצועה.

אז איך נעבור את יום העצמאות בשלום?

  • במהלך ערב יום העצמאות, בזמן זיקוקין, מטס או טיול בין ההמונים – הקפידו שהכלב יהיה קשור ברצועה בזמן הטיול.
  • בעלי חיים הגרים בבית ניתן להכין מבעוד מועד חדר הכי פחות מהדהד, עם צעצוע שלו, המיטה והשמיכה שלו, אוכל ומים.
  • הקפידו לשמור על חלונות סגורים על מנת להמנע מבריחה של החתול או הכלב דרך החלון.
  • במקרים מיוחדים בהם אתם יודעים כי בעל החיים חרד במיוחד ביום העצמאות – ניתן להוועץ עם וטרינר האם ניתן להקל תרופתית על בעל החיים ביום זה.

יום המנגל הלאומי של ישראל

ביום העצמאות עצמו, כשתנועת נפנוף המנגל עובדת שעות נוספות, יש הנוהגים לפנק את הכלב בשאריות בשר, עצמות ושאריות שומן. יש מספר דברים שחשוב לדעת לדעת ולשים לב:
  • עצמות עוף הן דבר מסוכן למערכת העיכול של כלבים וחתולים כיוון שעשויות להיתקע בדרך, לפצוע ואף לגרום לחסימה במערכת העיכול
  • הבשר שאנחנו אוכלים, ובטח הבשר המתובל בתבלינים חריפים, אינו המזון הרגיל של הכלב או החתול, ועלולים לגרום לדלקת במערכת העיכול שלהם, להקאות ושלשולים קשים. אפילו כמות שנראית לנו יחסית קטנה (יש לזכור שרוב בעלי החיים שלנו שוקלים כעשירית עד למחצית ממשקלינו ולכן גם כמות שנראית לנו קטנה עשויה להיות גדולה פי שתיים עבורם!)
  • מנת בשר שומני או שאריות שומן מבשר עלולים לגרום לדלקת לבלב בכלבים.
  • עכשיו אוספים.. – חשוב להרחיק מיד עם תום השימוש שיפודי עץ או מתכת על מנת שהכלב לא יבלע אותם בטעות.
  • אי אפשר להגיד לו לא.. – מי שמאוד רוצה לשתף את הכלב בארוחה חגיגית, יכול לבשל במיוחד מעט חזה עוף במים (עוף מכובס ללא תבלינים) בשילוב עם מנת אורז (בלי תבלינים ומלח) ולהוסיף לו למזון.
כך נעבור את החג בשלום – שיהיה לכולנו חג עצמאות שמח!   נושאים נוספים שגולשים מחפשים : – וטרינר חירוםוטרינר תורןוטרינר 24 7 וטרינר תורן תל אביבוטרינר תורן 24 שעותוטרינר תל אביבבית חולים וטרינרי