פתוח ומאויש 24/7072-3718663

התוצאות של מפגש עם כלבים אחרים בחורף

חורף קשה יכול למרבה הצער להיות לא רק נחלתם של בני האדם אלא של גם לא מעט חיות מחמד- כלבים וחתולים.

כלב זקוק לצאת לטיול שלוש פעמים ביום גם בחורף כאשר יש גשם ורוח, אך אנו אחראים לבריאותו ולכן חשוב שנדאג לו לצרכים בסיסיים לשמירתו.

כאשר מוציאים כלב לטיול בחורף, כדאי לכוון לזמנים בהם פחו רטוב ויורד פחות גשם מאחר והכלב סופג את הגשם ונשאר רטוב במהלך כל הטיול ואם יש גם רוח אז בכלל הקור חודר פנימה עוד יותר, אפילו שהוא לא מראה את זה שקר לו- זה יכול לגרום למחלות חורף ומכות קור בעיקר לכלבים מבוגרים וגורים, אך לא רק.

ניתן למזער את הסיכונים בטיולים בזמנים יותר יבשים, ואם מאוד רטוב וגשום, אז בטיול קצרצר ויתר המיועד לצרכים בלבד. חשוב מאוד לנגב את הכלב במגבת כשחוזרים הביתה מהטיול ולא לתת לו לשכב שעות רטוב.

כמובן שהכלבים זקוקים למשחק והתאווררות עם כלבים אחרים, אך על המפגש עם כלבים אחרים גם כדאי לתת את הדעת בעונת החורף.

בעת הוצאת הכלב למקומות שבהם הוא אמור לא רק לעשות את צרכיו אלא גם לפגוש חברים בני מינו, יש לשים לב לנקודה חשובה שמדגישה עד כמה האינטראקציה בין כלבים בגינות ציבוריות למשל, היא כזו שיכולה לגרום להידבקות של הכלב בגלל שכלב חולה אחר התעטש עליו במהלך משחק..

החורף יכול לעבור בשקט

באופן די ברור, כל בעל כלב ישמח לראות כיצד החבר הטוב ביותר של האדם עובר את החורף בשלום. אך למרבה הצער לא תמיד כך הדבר מאחר ויש כלבים שמסתכנים בהידבקות של וירוסים שמאיימים לא מעט על בריאותם. יש בעלי כלבים בישראל שכבר מכירים את 'שיעול המכלאות' ואת הקושי הבריאותי שהוא יוצר וכמובן את הוירוסים הקשים יותר שכלבים מחוסנים נשמרים מפניהם – כגון פרוו כלבלבת ועוד .

אך חשוב לדעת כי יש מה לעשות – גם השעלת, שמורכבת ממספר וירוסים שאינם עוברים לבני האדם ניתנת למניעה או לפחות להקטנת הנזק בעזרת חיסון. כן, מעבר לאמפתיה, לליטוף או לבדיקת הכלב מדי פעם יש להגיע לבית חולים וטרינרי אחת לתקופה להיבדק ולהתעדכן לגבי הרפואה המונעת הרלוונטית, שתפתור את הבעיה ותרגיע את הכלב ואת בעליו גם יחד.

החיסון שיקל על הכלב ועל בני הבית

כשדואגים לטפל בכלב בבית חולים וטרינרי איכותי המופעל על ידי אנשי מקצוע מנוסים, קל מאוד להבין עד כמה חיסון כמו זה שמיועד נגד שיעול המכלאות הוא כזה שיש לבצע אותו בנוסף לחיסונים המוכרים האחרים. זאת במיוחד אם יש כמה כלבים בבית, ובעליהם לא רוצים לראות אותם נדבקים אחד מהשני.

בית חולים וטרינרי הכולל צוות רופאים מומחה ומיומן הוא כזה שיכול לסייע הן בכל הקשור לחיסונים הנדרשים לעונת החורף, והן בטיפול בכלבים או בחתולים בכל גיל תוך הצגת תזונה מתאימה להארכת חייהם ותוך טיפול מתאים בכל רמה עד להתאוששותה של חיית המחמד.

נושאים נוספים שגולשים מחפשים :

וטרינר חירום

וטרינר תורן

וטרינר 24 7

וטרינר תורן תל אביב

וטרינר תורן 24 שעות

וטרינר תל אביב

בית חולים וטרינרי