פתוח ומאויש 24/7072-3718663

כלב חדש בבית – איך מטפלים בו?

אם אתם הורים לילדים קטנים, ייתכן כי חוויתם מסע שכנועים ארוך בנוגע לאימוץ כלב קטן עבור ילדכם ויתכן שאפילו אתם כהורים או כאנשים בוגרים תמיד רציתם לגדל ולטפל בכלב, בשני המקרים, כשמביאים כלב לבית, מדובר באחריות רבה שדורשת זמן, משאבים, כסף ועוד… כמובן שאם אתם לא גרים בבית עם ילדים, הכלב הוא שותף לחיים, הוא חבר נפש, והוא זקוק לטיפול, לחום ואהבה שלנו, והוא מחזיר פי כמה וכמה. האחריות בגידול הכלב היא לא קטנה מכל הבחינות, אך ההנאה והאהבה הטהורה ללא תנאים היא מספרת ומפצה על המחוייבות והאחריות שלפעמים היא לא דבר פשוט וקל. המשפט "הכלב הוא חברו הטוב ביותר של האדם" לא נאמר סתם מכיוון שהכלב מעניק אושר וממלא את הבית בחיים ובשמחה לילדים וגם למבוגרים. כשמדובר באימוץ כלב, הכוונה היא להתחלה של מערכת יחסים ארוכת טווח עם בעל חיים שזקוק להמון חם ואהבה, טיפול אצל וטרינר ואחריות תמידית מצד הבעלים שבחרו לאמץ את הכלב. על מנת שהכלב יקבל את כל מה שהוא דרוש לו, יש כמה.

דברים שחשוב לזכור מהרגע שמביאים את הכלב לבית:

מיקום מלונת/מיטת הכלב

במידה ויש לכם חצר בבית, הכלב ייהנה ממרחבים, שמש ואוויר, אך רוב הכלבים אוהבים לחזור לרבוץ ליד הבעלים , לאחר סיור או שהייה בגינה. כלב היא חיה חברתית שאוהבת חברה. במידה ומדובר בבית ללא גינה, מקמו את מיטת כלבכם בפינה בסלון או בחדר בו הנכם נמצאים רוב הזמן, על מנת שיחוש חלק מהמשפחה, חלק מהכנופיה. המיטה/שמיכה של הכלב בדרך כלל מאוד אהובה עליו, והופכת למקום הקבוע והמוגן שלו, אליו הוא הולך לרבוץ כאשר הוא רוצה לנוח. את כלי האוכל והשתיה מומלץ למקם במקום קבוע אחר, חלק גדול מהבעלים מעדיפים למקם אותם במרפסת או ליד המטבח, כך שמים שנוזלים או מזון שנופל סביב הצלחת לא יתפזר ברחבי הבית בנוסף, במידה ואימצתם גור צעיר וקטנטן – מומלץ לשים עיתונים באזור קבוע על מנת שהכלב יתרגל לעשות את הצרכים שלו במיקום קבוע וימנע מהבעלים לנקות אחריו בכל הבית. לאחר מכן, כאשר הוא כבר יכול לצאת לטייל אחרי שסיים את סדרת החיסונים, יש שיטות לגמילה מעשיית צרכים בבית.

ימים חמים

בימי קיץ חמים חשוב לדאוג שלכלבכם יהיה מקום מוצל וקריר ובנוסף, שתהיה לידו קערת מים צוננים וטריים לשתייה, בנוסף, מומלץ להוציא את כלבכם בשעות נעימות יותר ולא בשעות שהשמש יוקדת, שעות הבוקר המוקדמות ואחר הצהריים כשהשמש שוקעת זה הזמן האולטימטיבי לטיול עבור עשיית צרכים או סתם כך לטיול מהנה בטבע.

השארת הכלב בבית

כשאתם משאירים את הכלב בבית לבד, חשוב שיהיה לו במה לשחק על מנת שלא ישתעמם וגם כדי למנוע נזקים בבית. חשוב לציין, שבמידה ואתם לא נמצאים בבית במשך שעות רבות, יש פתרון מצויין שחלק גדול מן הבעלים נעזרים בו והוא – דוגיסיטר שמגיע בצהריי היום כדי לקחת את הכלב לטיול, להתאוורר, לפעמים לוקח לטיול מספר כלבים בו זמנית כך שהכלב גם נהנה מהחברה. כך נהנים מגידול הכלב ולא מוותרים על כך רק בגלל שעות רבות מחוץ לבית, הרי שכלב זקוק לתשומת לב ולטיפול באופן קבוע.

אסור ומותר

השתדלו כבר בימים הראשונים כשהכלב מגיע לביתכם, לקבוע גבולות ברורים גם מול הילדים ושאר בני הבית בנוגע למה מותר ומה אסור לעשות, בין אם זה עליית למיטה או לספה, מקום לאכול ועוד…חשוב לציין שהצבת גבולות עוד בימיו הראשונים בבית כשהוא עוד גור, יהווה יתרון עבור בעלי הכלב ויחסוך לכם המון קשיים. הרגלים נכונים חשוב להדגיש בתחילה, כי לאחר מכן קשה לשנות ולמנוע מכלב שרגיל לעלות על ספות למשל,   נושאים נוספים שגולשים מחפשים : – וטרינר חירוםוטרינר תורןוטרינר 24 7 וטרינר תורן תל אביבוטרינר תורן 24 שעותוטרינר תל אביבבית חולים וטרינרי