ניקוי שיניים לכלבים וחתולים – למה זה חשוב?

למה יש להם ריח רע מהפה?

למרבה הפלא, כלבים וחתולים על פי רוב אינם מצחצחים את שיניהם באופן סדיר. הדבר גורם להצטברות אבן שן רבה על גבי השיניים המופיעה כשכבה בצבע צהוב עד חום כהה המכסה את השיניים ועל פי רוב גורמת לריח פה רע מאוד. אך מלבד ריח הפה וחמור ממנו גורמת אבן השן לדלקת חניכיים חמורה והיא בתורה גורמת לנסיגת החניכיים ולערעור בסיס השן. התוצאה – שיניים כואבות ומתנדנדות, נשירת שיניים ופגיעה ביכולת בעל החיים לאכול. תחזוקה נכונה יכולה למנוע בקלות, ריח רע, דלקות חניכיים, עקירות שיניים ניתוחים וסיבוכים

פתרונות ניקוי

ממש כמונו בני האדם, ישנו טיפול ניקוי אבן השן לכלבים וחתולים. זהו הליך פשוט מאוד, לא כואב, ומתבצע תחת הרדמה מלאה (כדי teeth-2שהחיה חלילה לא תזוז במהלך הניקוי) במרפאה וטרינרית. אנו ממליצים מאוד לבצע בדיקת דם לפני הניקוי, כדי לוודא שאין ולא תתעוררנה בעיות בתפקוד הכבד או הלב עקב ההרדמה המלאה. הניקוי מתבצע על ידי מכשיר מתקדם לניקוי אבן השן, במידה וקיימת דלקת חניכיים, במהלך הניקוי נוסיף טיפול אנטיביוטי בהזרקה תוך כדי ההרדמה. בגמר הניקוי אנו מעירים את חיית המחמד, מעדכנים טלפונית את הלקוח על סיום הניקוי ומצב חיית המחמד הנשארת להתאוששת של מספר שעות בלבד, בשחרור יקבל הבעלים מרשם לאנטיביוטיקה והוראות המשך טיפול בבית.

טיפים לתחזוקה נכונה

על מנת למנוע היווצרות אבן שן, ולהפחית בביקור אצל וטרינר חירום רצוי להאכיל במזון יבש שאינו מותיר שאריות רבות על גבי השיניים. בנוסף מומלץ להקפיד על צחצוח שיניים לפחות 2-3 פעמים בשבוע. teeth-3 משחות שיניים אנזימטיות מסייעות בפירוק שאריות מזון אך חשוב מאוד גם ליצור חיכוך על גבי פני השן על מנת להסיר שאריות מזון. אם לא ניתן להכניס מברשת שיני לפה של החיה ניתן להשתמש גם בפד גזה מלופף סביב האצבע. חשוב לדעת – אבן שן שכבר הצטברה לא ניתן להסיר אלא בטיפול וטרינרי. לאחר הסרת האבן מומלץ להמשיך בטיפול מניעתי על מנת לדחות ככל האפשר את הניקוי הבא.