פתוח ומאויש 24/7072-3718663

התפתחות עולם הוטרינריה בארץ

תחום הווטרינריה התפתח מקצה לקצה בעשורים האחרונים. אפשר לומר בביטחון מלא כי הרפואה הווטרינרית בישראל היא רפואה עניפה, מבין הטובות בעולם, כיום אנו יכולים לראות סוגי טיפולים אשר לפני כמה עשורים לא היינו כלל וכלל יכולים לראות בארץ, היום השמים הם הגבול בכל הנוגע לווטרינריה בכלל ולווטרינר מומחה בפרט.

פעם ועכשיו

אם בעבר הינו הולכים לוטרינר בתל אביב בשביל חיסון כלבת בלבד, הרי שהיום חיסון הוא אחד מתוך שישה חיסונים וטיפולים מונעים שהכלב שלנו זקוק להם בכל שנה, כמובן שחיסון הכלבת הוא חובה ואילו האחרים הם בגדר בחירה, אך אם אנו רוצים להאריך את חיי הכלב שלנו, כדאי שלא ניקח סיכונים בכל הקשור למתן חיסונים.

הטיפולים הנפוצים ביותר אצל רופא וטרינר

כיום חיסונים הם רק קצהו של הקרחון כשמדובר בביקורים אצל הוטרינר, כיום אנו יכולים לראות שלל בדיקות רפואיות שלא היו קודם לכן בארץ, כאלה אשר נחשבו למאוד יקרות בקרב מרבית האוכלוסייה של מגדלי הכלבים והחתולים. כיום, אנו יכולים לראות טיפולים אורתופדיים שונים לכלבים וחתולים, דבר שלא היה בעבר, הרי שהיום יש ניתוחים מיוחדים, היום אנו יכולים לראות אפילו פסיכולוגים לכלבים (אך לא כל וטרינר ממליץ על טיפול זה או מאמין בו). בנוסף, אנו יכולים לראות טיפולים אלטרנטיביים לכלבים וחתולים על ידי דיקור למחלות שונות, בעיקר נגד אלרגיות בכלבים הידועים אשר סובלים מכך כמו הגולדנים והלברדורים, אנו אפילו יכולים לאתר וטרינר מומחה במחלות חניכיים וטיפולי שיניים, דבר שלא היה לפני כמה עשורים.

למה הרפואה הוטרינרית התפתחה ברמה כזו?

שימו לב שהיום בניגוד לעבר אנו יכולים לראות הרבה יותר אנשים שבוחרים לאמץ כלבים גזעיים, כך שבאופן אוטומטי אנו יכולים להבחין ביותר מחלות גנטיות שנמנות עם אותו הגזע. בנוסף גיל התמותה של הכלבים עלה להפליא, אם בעבר כלב חי בממוצע עד גיל עשר היום אנו יכולים לראות כלבים שמגיעים גם לגיל חמש עשרה ושבע עשרה, דבר שלא היה נפוץ בעבר וזאת אודות לטיפול אצל הוטרינר.

רפואת חירום אצל וטרינר תורן

כיום אנו יכולים ליהנות גם משירותיו של וטרינר תורן, דבר שלא היה כאן בעבר, כך שאם הכלב עבר תאונה בשעת לילה או הוכש על ידי נחש אנו יכולים לרוץ איתו לוטרינר או לבית חולים וטרינרי שפתוח גם בלילה ומגדילים את הסיכוי שלו להחלים.

מחלות חדשות

סיבה נוספת שהוטרינריה בארץ כה התפתחה, טמונה בהופעתן של מחלות חדשות, למשל כמו תולעת הפארק, שהופיעה לראשונה בישראל באזור הפארק הלאומי ברמת גן בתחילת שנות התשעים. אז הוטרינרים נדהמו מעליה בתמותה, אך עם הגילוי של המחלה נמצא הטיפול המונע שהציל את חייהם של כלבים רבים שחייהם היו בסכנה.   נושאים נוספים שגולשים מחפשים : – וטרינר חירוםוטרינר תורןוטרינר 24 7 וטרינר תורן תל אביבוטרינר תורן 24 שעותוטרינר תל אביבבית חולים וטרינרי