פתוח ומאויש 24/7072-3718663

חשיבות וטרינר תורן

האביב כבר כאן, הימים נהיים חמים יותר, הפריחה כבר מלבלבת ועתה מתעוררים בעלי חיים רבים שישנו עד כה את שנת החורף שלהם, זה לא היה אמור להוות בעיה עבורנו אם בעלי חיים אלו לא היו ארסיים ומסוכנים לחיות המחמד שלנו. הכלבים והחתולים שלנו עלולים להיעקץ על ידי בעלי חיים אלה שרק עתה קמו ומרגישים מאוימים, מדובר בחיות כמו עקרבים, נחשים וחרקים שונים שעלולים להוות סכנה ממשית לחיה שלנו, היה והחיה שלנו ננשכה או נעקצה יהיה עלינו לפנות לוטרינר החרום כמה שיותר מהר.

הכשות נחשים

הכשות של נחשים קורות בעיקר בחודשי הקיץ, בחודשים החמים של השנה, כעת מתעוררים כל הנחשים ויוצאים מהמערות שלהם, הם יוצאים במטרה לחפש מזון, רק הבעיה העיקרית שבלוטות הארס שלהם שלא פעלו כל החורף נאגרו ובימים אלו הם מסוכנים ביותר, הפגיעים ביותר בעונה זו הם הכלבים, הכלבים שלנו אשר רצים לטייל להם בגינה או בשדה עלולים ליפול קורבן לנחש. איך נדע לפנות לווטרינר במיוחד כשקשה לראות עדיין את ההכשה.

סימנים שמחייבים טיפול

כעת נבחן כמה סימנים שמחייבים פניה לוטרינר תורן, כך שאם אתם לא בטוחים אם הכלב שלכם הוכש על ידי נחש, נוכל לזהות לפי הסימנים האלו, ונדע מה עלינו לעשות. בדרך כלל הכלב יחזור אלינו מילל ונוכל להבחין (בעיקר בפניו בפצע המלווה בנפיחות) תוך מספר דקות הנפיחות גדלה מאוד, לעיתים הכלב נובח מה שגורם להמרצה של הארס בגופו.

כמו שכבר ציינו הסימן הראשון והבולט ביותר היא הנפיחות באזור ההכשה, הנפיחות היא למעשה בצקת של הרקמות, אם נסתכל טוב נוכל לראות שתי דקירות קטנות באזור הנפוח, כשאנו מדברים על נפיחות אנו מדברים על פני ירח, אי אפשר יהיה להתעלם מכך, אך גם אם הנפיחות קטנה יותר ואתם רואים שתי סימני דקירה עליכם למהר לווטרינר.

חוסר שקט

כאשר הכלב שלכם אינו שקט, אחרי הכל אזור ההכשה כואב מאוד, כאשר אנו רואים שטפי דם באזור הנפוח, נמהר לפנות לווטרינר. לעיתים הכשות נחש מלוות בריור מוגבר , הקאות, נשימה כבדה או נשימה בקצב מהיר מאוד.

כל אלו סימנים שמצריכים פנייה לוטרינר תורן, במיוחד כאשר אתם גרים באזורים עם מדשאות או אזורים פתוחים, נכון שבאזור המרכז אתם לא ממש חושבים על ריצה לוטרינר בתל אביב, אך כאשר אתם רואים סימנים מוזרים זכרו היכן הסתובבתם קודם לכן. אתם תוכלו להציל את כלבכם אם תהיו ערניים יותר.

הטיפול אצל הווטרינר<\/h1>

הכשות נחשים נחשבות למצב חירום המחייב פנייה מידית לוטרינר תורן, בכל מקרה כשאתם רואים אזור בגוף החיה שלנו אשר מתנפח בצורה קיצונית או כל שינוי בהתנהגות עקב הכשה, יהיה עליכם להגיע באופן בהול לוטרינר תורן. זכרו ככל שתגיעו מהר יותר אתם יכולים להציל את חיי הכלב שלכם.