פתוח ומאויש 24/7072-3718663

איך נדע מתי לרוץ לווטרינר

מתי באמת הכלב שלנו חולה? בעוד בני האדם מדברים ומביעים כאב ורגשות, ההולכים על ארבע יכולים רק לרמוז לנו שהם חולים. השאלה היא איך אנחנו מתרגמים את התנהגות בעל החיים שלנו. לעיתים אנו צרכים לתפוס את האיתותים האלו בזמן כדי שלא יהיה מאוחר מידי. כמובן שתמיד עדיף ללכת לווטרינר אפילו אם מסתבר כאזעקת שווא מאשר להגיע מאוחר מידי. מקרים וארועים המחייבים ווטרינר.

הרחוב המסוכן

כלבים בריאים לרב לא יסרבו לאוכל, הם תמיד יהיו מוכנים לנשנש דבר מה. הגן הציבורי מספק להם לא רק מקום לשחק, לעשות צרכים ולהיפגש עם חברים, אלא הגן הציבורי או הרחוב "מעניקים" להם גם פיתוי לאכול מזון שהושלך והוא כבר מקולקל או אפילו מזון מורעל ברעל עכברים.

בדרך כלל פיתיון שמניחים לעכברים, הוא קטן, בעל ריח וטעם מתוק במיוחד המפתה את הכלב מיד כשהוא מגלה אותו.

רעל עכברים הוא קטלני ומהווה סכנת חיים, במידה ויש חשד שכלבכם נחשף לרעל עכברים יש להביאו בדחיפות לוטרינר לטיפול מידי.

גם מזון מקולקל / מתובל יכול להיות אכזרי לקיבתו של הכלב, ואם נראה כי לאחר חשיפה למזון שהושלך ברחוב הכלב חש אי נוחות / אפטי/ חלש / מקיא / משלשל, זוהי נורה אדומה שיש להתייחס אליה.

לא מדובר בחטיף שנזרק על הרצפה או במזון לחתולים שאנשים דואגים להשאיר ברחובות, אלא מדובר בחתיכה קטנה ומסוכנת טבולה ברעל עכברים, שהשלכותיו הרסניות ואכזריות ביותר עבור הכלב שלנו.

סימנים לזיהוי מתי לרוץ לוטרינר

הכלב מקיא

כלבים יכולים להקיא מהרבה סיבות, לדוגמה, מאוכל מקולקל שהם אכלו ברחוב, לעיתים מאכילה של עצם דומם שאינו מתעכל בקיבתם. כמו אצל בני האדם גם כלבים לפעמים אינם חשים בטוב והקאה זה אחד הסימנים שיש לשים אליהם לב.

מתי בכל זאת אנו חייבים ללכת לווטרינר כשהכלב שלנו מקיא? אם הכלב מקיא מספר פעמים, אם ראינו בקיא דם אנו חייבים לגשת דחוף לווטרינר. קיא אצל כלבים לא משנה להם את סדר היום, לפעמים הכלב שלנו יכול להקיא ולחזור תוך שניות ספורות לשגרה, להשתולל, לשחק, לאכול. הכל חוזר להיות אותו הדבר, אם ראינו איזה שינוי בהתנהגות של הכלב, למשל חולשה, עייפות או כל סימן נוסף אחר להקאה חד פעמית, יש להתייעץ עם ווטרינר יכול להיות שזו אפיזודה חולפת אך ייתכן גם שזו תחילתה של מחלה, או הרעלה.

לחכות עוד יום?

לעיתים כשאנו בני האדם חשים שלא בטוב אנו לא נמהר ללכת לרופא המשפחה, נחכה עוד יום אולי זה יעבור. לעיתים עם הכלבים שלנו אנו מתנהגים באותה הצורה. אם נראה שהכלב מאותת לנו שהוא אינו חש בטוב נחכה למחר, אולי עד אז זה יעבור, נכון הדבר במקרים מסוימים. לפעמים יש תסמינים שמחייבים אותנו למהר לווטרינר. דם בצואה, דם בשתן, בטן נפוחה, צליעה פתאומית, הפרשות מהעיניים או מהאף,  פרכוסים, יללות בלתי פוסקות, אפאטיות, חולשה, חוסר תאבון, איבוד שיווי משקל, שילשולים, הקאות. אלו הם התסמינים שמחייבים אותו לקחת את הכלב לווטרינר.

טלפון יכול להציל חיים 

בעידן של ימינו אנו לא חייבים להפוך עולמות, כדי לעשות שיחת טלפון לווטרינר של הכלב שלנו. כל עוד אתם חשים שהכלב שלכם לא כתמול שלשלום ומשהו עובר עליו, התנהגותו לא רגילה, בדרך כלל אתם יודעים אם משהו לא בסדר עם הכלב, ואתם לא חייבים לרוץ לווטרינר, אבל תמיד כדאי שתתייעצו עימו בטלפון, עדיף /שהוטרינר יחליט לאחר תשאול והבנת המצב האם כדאי לכם להגיע למרפאה מאשר שאתם תעשו את האבחנה הזו לבד. שיחה אחת לווטרינר יכולה להציל חיים.