פתוח ומאויש 24/7072-3718663

היתרונות הרבים של עיקור חתולה

*מידע חשוב לפני שנתחיל: חתולות יכולות להמליט פעמיים במהלך שנה כאשר בכל פעם כוללת ההמלטה 2-5 גורים. ההמלטות יכולות להמשיך במשך 15 שנה. בחישוב מהיר ניתן להבין שחתולה יכולה להמליט כמות גדולה מאוד של גורים.

חתולי רחוב – סיכונים מכל עבר

חתולים ובעיקר גורי חתולים מככבים בחוצות הפייסבוק ונראה שכמעט כולם אוהבים להביט בהם. כן, גושי הפרווה הללו ששולפים ציפורניים ענקיות ללא הודעה מוקדמת הינם חולשתם של רבים.

לצערנו לא כל החתלתולים מצליחים להפוך לשליטי המדיה ורבים מהם משוטטים ברחובות, מתמודדים עם מחלות, תאונות ורעב ופעמים רבות מומתים. סרטון נוראי שפורסם ב"הארץ" לפני שלוש שנים הציג שני ילדים מטיחים מרצפות בגור חתולים, אירועים שכאלו מזעזעים ביותר.

נוסף על המטרה למנוע חיים קצרים ורווי סבל ישנן סיבות נוספות לעיקור חתולות, נציין את חלקן:

  1. עיקור חתולה לפני הייחום הראשון ישפר את מצבה הבריאותי של החתולה וימנע גידולי עטין ושאר בעיות רפואיות.
  2. העיקור יכול להפחית את המנהג הלא נעים של החתולה לסמן שתן בבית.
  3. עיקור החתולה יכול למנוע דלקת רחם – דלקת זו מסכנת במיוחד חתולות מבוגרות שלא עוקרו. הדלקת נוצרת כאשר ההורמון פרוגסטרון גורם לרחם להיכנס למצב של קליטת היריון, כתוצאה מכך מוחלשת מערכת החיסון ורירית הרחם מתעבה כך שקל לחיידקים לחדור לרחם ולגרום לזיהום. הזיהום עלול לקרוע את הרחם ואף להוביל למוות.
  4. תוחלת החיים של חתולה מעוקרת גבוהה יותר מתוחלת החיים של חתולה שלא עוקרה.
  5. העיקור מונע התנהגות "לא נאותה" שמאפיינת את תקופת הייחום במהלכה משמיעה החתולה יללות וקולות ללא הרף, מנסה לברוח מהבית ומתנהגת באופן מוזר שגורם לזכרים לחכות לבני הבית מחוץ לדלת (חוצפה).

 

מעניין לדעת: איך החתולה מבינה שהגיע הזמן להיכנס להיריון?

הייחום של החתולות מתבצע לפי לוח השנה. כמובן שאיננו מתכוונים שהחתולה מתבוננת ביומנה ומסמנת את תאריך הייחום – כמו במקרים רבים אחרים הטבע אחראי לכך ותכנן את ההמלטה באופן בו הגורים לא יגיעו לאוויר העולם בחורף. כדי שהחתולה תמליט את גוריה בזמן הנכון היא מתחילה להתייחם בסוף החורף והגורים נולדים באביב.

אז איך זה עובד?

במוחה של החתולה יש איבר שניחן ברגישות לאור, בעזרתו יכולה החתולה למדוד את שעות האור. כשהחתולה קולטת שהימים הופכים לארוכים יותר ההורמונים מתחילים לפעול והשחלה מתחילה לעבוד. כאשר החתולה מתגוררת בבית ונחשפת לאור מלאכותי המנגנון יכול להשתבש אך משלב הייחום היא עולה על הגל וממוקדת במטרה.

 למידע נוסף על: וטרינר תורן