פתוח ומאויש 24/7072-3718663

עיקור חתולה – כל מה שחשוב לדעת

עיקור חתולה

על פי ההגדרה היבשה, עיקור חתולה הוא הליך כירורגי במסגרתו מוציאים מהחתולה את הרחם ואת השחלות, מה שמוציא מכלל אפשרות הריון שלה בעתיד. מבחינה מעשית מדובר בפעולה נפוצה ומומלצת על ידי הרופאים והוטרינרים ומשרד הבריאות גם יחד, כזו שכוללת יתרונות רבים עבור החתולה וגם ברמת המאקרו. הנה כל מה שחשוב לדעת על העיקור, כולל המלצה על מקום שמבצע זאת על פי הספר.

למה לבצע עיקור חתולות?

עיקור חתולות – בדומה להליך המקביל הנעשה עבור כלבות – הוא צעד כדאי מהרבה מאד בחינות. היתרון הגדול כאן הוא בריאותי, כאשר הניתוח עשוי להגדיל משמעותית את אורך החיים של החתולה. הסיבה היא שהוא מוריד למינימום האפשרי מחלות וגידולים באיברי הרבייה ובעטין. רצוי לבצע את העיקור בין החודש השלישי לשישי בחייה של החתונה, טרם הייחום הראשון אך כאשר החתולה כן קרוב להגיע להתפתחות המינית שלה.

עיקור חתולה ע"י וטרינר מומחה

היתרונות של עיקור חתולה

עיקור חתולה צפוי למנוע את כל אותן בעיות המאפיינות במצב הרגיל את תקופת הייחום, הן חוסר שקט מצד החתולה והן ההתקהלויות (ולפעמים גם התקיפות) של חתולים זכרים סביבה. כמובן שהעיקור ימנע המלטות לא רצויות של גורים. זה לא סוד שבישראל כמות חתולי הרחוב היא אסטרונומית ביחס למספר המשפחות שמעוניינות לאמץ. אינספור חתולים מומתים מדי שנה – עיקור יכול לשפר את המצב מהבחינה הזו.

חשיבות הפנייה לגורם מקצועי בעת עיקור חתולות

עיקור חתולה, צריך לזכור בנקודה הזו, הוא ניתוח כירורגי המבוצע בהרדמה מלאה. אם גורם מקצועי לוקח על עצמו את המלאכה היא אמורה יחד עם זאת להתבצע ללא דופי ולאפשר לחתולה לחזור לשגרה במהירות, עם מינימום סיכונים ותופעות לוואי. כדי להגדיל בצורה משמעותית את הסיכויים לכך חשוב לשים לב מהו הניסיון והידע המקצועי של המרפאה הוטרינרית. המרפאות הפועלות בישראל נבדלות ביניהן הרי בשאלת האיכות.

בית חולים וטרינרי בכיכר הוא אחד המקומות המומלצים לביצוע עיקור חתולות, יחד עם שורה אחרת של טיפולים וטרינריים. המרפאה מבצעת את העיקור בצורה המקצועית ביותר שיש, תוך הענקת יחס חם ואישי לחתולה וגם לבעליה.

בגזרת המחירים, ניתן לרכוש מנוי שנתי אשר מפחית את העלויות בצורה דרמטית, כולל עלויות העיקור. יתרון חשוב אחר של בית חולים וטרינרי בכיכר הוא הזמינות הגבוהה שלו. אנשיו פועלים סביב השעון ואף 24/7 במקרי חירום.