פתוח ומאויש 24/7072-3718663

סירוס חתולים

סירוס חתול – למה זה כל כך חשוב?

הדעות בנוגע לסירוס חתולים חלוקות אך במצב הקיים – בו ההתרבות של חתולי הרחוב כה רבה עד שהיא גורמת לחתולים רבים לשוטט ברחובות, לחפש מזון בפחים, להימצא בסיכון לדריסה ולסבול ממחלות רבות נראה שהסירוס הוא הפעולה הנכונה.

מעטים הם חתולי הרחוב שנלקחים לאימוץ ישר מהרחוב, רבים מהם מגיעים לבתי מחסה או במקרה הרע ביותר – נופלים בשבי הכלביות העירוניות ומומתים, עובדות מצערות אלו מחייבות סירוס.

ישנן סיבות נוספות שגורמות לסירוס חתולים (גם של חתולי בית) להיות הפעולה המומלצת, נציין 3 מהן:

  1. נשיכות – חתולים רבים מגיעים לטיפול חירום אצל ווטרינר כתוצאה מנשיכה, בלא מעט מקרים החתול שנפגע ננשך על ידי זכר אחר שראה בו איום טריטוריאלי או פגש בו ליד נקבה. מלחמות הזכרים יכולות לגרום לנזקים קשים וניתן למנוע אותן על ידי סירוס.
  2. התנהגות שפוגעת בבעלים – סימון שתן, שוטטות בבית בלילות והתנהגות אגרסיבית הן פעולות שעשויות להפריע מאוד לבני הבית. סירוס החתול יוכל להפחית עד כ- 90% מההתנהגויות הללו והתוצאה – שמירה על שלום בית.
  3. הפחתת סיכונים להתפתחות מחלות – סירוס חתולים מפחית את הסיכויים להידבקות באיידס חתולים ולוקמיה.

 

מתי מומלץ לבצע את הסירוס?

כדאי לבצע את ניתוח הסירוס כאשר החתול מגיע לגיל חצי שנה, במידה שהסירוס מתבצע מוקדם מידי עלול גופו של החתול שלא להתפתח באופן תקין. יש לציין כי אפשר לסרס גם חתולים מבוגרים ולהבחין בהשפעה החיובית של הסירוס.

הניתוח נחשב לאחד הניתוחים הווטרינריים הפשוטים ביותר והוא מתבצע לאחר שהחתול נמצא בצום של 8 שעות ובהרדמה מלאה.

מה קורה לאחר הניתוח?

לאחר הניתוח צריך החתול להישאר בחדר האשפוז למשך מספר שעות. ההשגחה המלאה והנוחות חיוניות להבראתו. ברוב המקרים לא מופיעים דימומים ונפיחויות.

לבצע סירוס לחתול ללא היסוס

אם אתם מעוניינים לעשות חסד – לסרס חתול רחוב ולהציל חתולים רבים שעלולים להיתפס ולעבור המתה או אם אתם מעוניינים לסרס את החתול שלכם וליהנות משיפור בהתנהגותו אתם מוזמנים לפנות אל "וטרינר בכיכר" ולהבטיח שהחתול יעבור את התהליך בבית חולים וטרינרי מקצועי, מנוסה ואמין.