פתוח ומאויש 24/7072-3718663

אלרגיה לחיות מחמד – כל מה שרציתם לדעת

כיצד נמנעים מרגעים קשים וטראומטיים

מאות אלפי אנשים בארץ סובלים מאלרגיות לחיות מחמד, בעיקר לחתולים וכלבים. אחד המצבים הטראומטיים והקשים ביותר במקרה של גילוי אלרגיה לחתולים/כלבים הוא מצב שבעלי חיית המחמד נאלצים להיפרד מחיית המחמד שלהם. לרוב, מי שאלרגי לחיות מחמד סובל גם מאלרגיות נוספות. לעיתים התגובה האלרגית עלולה לסכן באופן חמור את בריאותו של אדם אלרגי עד למצב של קוצר נשימה. לכן, כדאי לבדוק את הנושא האלרגיה לפני שאתם מאמצים ח"מ חדשה לביתכם.

כיצד ניתן לזהות אלרגיה לחיות מחמד

אדם שסובל באופן קבוע מאלרגיה אחת או יותר, חייב לבדוק אם יש לו אלרגיה לחתולים/כלבים לפני שהוא מאמץ חיית מחמד. בנוסף, אלרגיה היא נושא תורשתי והיא עלולה לעבור מהורים לילדים. חיות מחמד נושאות חלבונים המהווים מקור לאלרגיה, שמקורם בקשקשים שעל גופם, אך גם קיימים בשתן וברוק. החלבונים אשר נישאים באוויר יכולים להיות בכל מקום בבית. לא חייבים לבוא במגע עם בעל החיים כדי לסבול מתופעות אלרגיות. לרוב, האלרגיה מתבטאת בנזלת, בעיניים דומעות, בעור אדמומי ומגורה, בפריחה ובסימפטומים של אסטמה.

אלו חיות מחמד מהוות מקור לתגובות אלרגיות

מעבר לחתולים וכלבים הנחשבים לחיות המחמד הפופולאריות ביותר בקרב הציבור, ישנם סוגים נוספים של חיות מחמד שכולות לעורר תגובה אלרגית אצל אנשים. הופעה של סימנים של הצטננות/שפעת חוזרים ותכופים המתרחשים כשאדם נמצא בקרבת תוכים, ארנבונים, אוגרים, עיזים, פרות, סוסים, שרקנים.

הופעת סימנים אלו הם סימן שהוא סובל מאלרגיה לאותם בעלי חיים. מומלץ לאנשים הסובלים מאלרגיה לאותם סוגי בעלי חיים, לא להתקרב אליהם ככל שניתן, ולהימנע לגמרי ממגע ישיר איתם.

כיצד מתמודדים עם הבעיה

ניתן להתמודד עם הבעיה בדרכים שונות. מכיוון שאין חתולים או כלבים שאינם מעוררים לגמרי את תופעות האלרגיה, ניתן לעקוף את הבעיה ע"י אימוץ של זנים של כלבים שמשירים כמות קטנה של שיער כגון פודל. בנוסף, אם כבר קיימת חיית מחמד בבית שאינכם מוכנים לוותר עליה, ישנן מספר דרכים להקטין את התגובה האלרגית שהן מעוררות. למשל, למנוע מהן לטפס על הספות והרהיטים, להקפיד על אוורור קבוע של הבית, לשאוב ולנקות את הבית באופן קבוע, להקטין את כמות השטיחים וכמובן לפנות לרופא המשפחה ולקבל טיפול נוגד אלרגיות.