פתוח ומאויש 24/7072-3718663

אלרגיות בכלבים מצריכות וטרינר?

הכלבים בדיוק כמו בני האדם סובלים מאלרגיות שונות, כל אלרגיה אצל הכלבים באה בצורה שונה ומגוונת, בדיוק כמו אצל בני האדם. במאמר זה נבחן שלושה סוגים של אלרגיה ואופן הטיפול בהן, נבחן באיזה מצב אנו חייבים לפנות לווטרינר, ואיך נוכל למנוע אלרגיות בכלבים שלנו.

אלרגיה לפרעושים

זו בעצם האלרגיה הנפוצה ביותר בקרב הכלבים וכמובן הגורם השכיח ביותר למחלות עור שונות המצריכות טיפול אצל הווטרינר התורן כמובן. עלינו בתור בעלי הכלבים לדאוג לטיפול מונע בכל חודש על ידי מתן אמפולות או ענידת קולר מיוחד, לנו אומנם זה נשמע מוזר מה פרעוש אחד קטן יכול לעשות. אך כלב שאלרגי לפרעושים מספיקה לו עקיצה אחת בלבד אשר תגרום לו לסבל רב, לגרוד בלתי פוסק ונוראי אפילו עד כדי כך שהכלב יכול לפצוע את עצמו מרוב גרוד. התסמינים לכלב אלרגי הם קרחות, ליקוק או גירוד אזורים מסוימים, קשקשים בעור, פצעים קטנים שמתפשטים. במצב זה נאלץ לפנות לוטרינר שיאבחן מה מקור האלרגי.

אלרגיה לגורמים סביבתיים

כמו בני האדם גם הכלבים יכולים להיות אלרגיים לחומרים מסוימים בטבע, קל לאבחן אלרגיה אצל הווטרינר כבר בגיל צעיר של הכלב. רוב הכלבים הסובלים מאלרגיה מטופלים אצל הווטרינר בסטרואידים בליווי תזונה היפואלרגנית מתאימה, בעונות ספציפיות במינון גבוה עם פרוץ האלרגיה, או אם האלרגיה תמידית הכלב יטופל במינון נמוך אך לאורך כל חייו, ללא ספק אפשר לחיות עם האלרגיות האלו כפי שאנו בני האדם חיים, רק צריך להיות עם אצבע על הדופק ולנסות למנוע מהכלב להתקרב לגורמים אליהם הוא אלרגי.

אלרגיה למזון

אלרגיה זו קל לאבחן וקל גם מאוד להימנע ממנה, אומנם הסימפטומים אינם נעימים, כמו בכל אלרגיה אך כיום אנו יכולים למצוא מזון היפואלרגני לכלבים בכל מרפאה וטרינרית או בבתי חולים ווטרינרים. כמובן שאלו היו שלוש האלרגיות הנפוצות ביותר יש עוד כמה סוגי אלרגיה אך הן פחות נפוצות ולכן אין מקום להרחיב בנושא שלהן, אך חשוב לציין שאבחון אלרגיה אצל הווטרינר הוא תהליך הדורש סבלונות רבה, אצל חיות מחמד אנו צריכים לבדוק בכל פעם מה גורם לתגובות חריפות, מה מצריך הליכה לווטרינר, עד שאט אט אנו נלמד להכיר את האלרגיות השונות וכך נוכל למנוע את ההתפרצויות השונות.