פתוח ומאויש 24/7072-3718663

פחד מכלבים, מה אפשר לעשות?

פחד מכלבים הוא פחד המשותף למיליוני אנשים ברחבי העולם. כמו פוביות אחרות כך גם הפחד הזה משתלט על מוחו של האדם ואינו נותן לו מנוח, הפחד גורם לשיתוק או להיסטריה ברגע המפגש עם הכלב ומתעצם עד לדרגות של עילפון או איבוד שליטה במקרה של התקרבות, אפילו ידידותית, של הכלב. הפוביה הזו כה חזקה עד כי לא משנה לאדם הפוחד מכלבים איזה כלב מתקרב אליו, זה יכול להיות פינצ'ר קטן ונבחן באותה מידה שיכול להיות גם כלב כלב גדול כגון לברדור, רוטווילר וכו. הפחד נעוץ אי שם במרכז המוח וקשה מאד להיפטר ממנו.

הסיבות לחרדה מכלבים

הסיבות לחרדה מכלבים יכולות להיות רבות, חוסר היכרות עם כלבים מגיל צעיר וחוסר אמון כתוצאה מכך, היסטריה של ההורים הגורמת לילד לקשר בין דבר רע ומפחיד לבין כלב, תוקפנות או נשיכה של כלב בגיל מוקדם והשתרשות של הפחד לעתיד ועוד. כל אחת מן החרדות הללו יכולה להופיע בגיל צעיר מאד ואפילו בשלב הינקות ולבוא לידי ביטוי גם בגיל זיקנה. בדרך כלל אנשים שחוששים ופוחדים מכלבים לא יאהבו אותם, לאורך כל הדרך וימנעו מלהיכנס לסיטואציה שכלב לוקח בה חלק.

דרכי טיפול בתופעה

טיפול בפחד מכלבים מתבצע בעזרת כלבים המאומנים בכך. הטיפול נעשה בהדרגתיות כאשר בכל שלב ושלב בתהליך נחשף האדם הסובל מן הפוביה לחתיכה נוספת מן הפאזל המכונה כלב. בהתחלה מספרים לו את תכונותיו המופלאות של הכלבים ומנסים בעזרת מילים לשנות את התודעה מפחד למחשבה יוצרת אמון. טיפול בפחד מכלבים לאחר מכן חושפים את האדם לכלב נעים ונוח אשר אומן לכך. תוך כדי התהליך הטיפולי מעניקים לאדם זמן להתבונן וליצור אמון ראשוני. שלב זה יכול להיות ממושך יחסית אך הוא תהליך אשר מבטיח הטבה. לאחר מכן ינסה האדם להתקרב אל הכלב או ללטף אותו מעט. אט אט נבנה האמון המאפשר אפילו לאחוז ברצועה ולטייל עם הכלב. משהו משתנה בדרך התפיסתית של האדם החושש ומעניק לו את האפשרות לקבל ולהתקרב אל הכלב.

התאהבות מחדש

לא מעט מן האנשים שסבלו בחייהם מפחד מכלבים וטופלו מדווחים על חוויה מתקנת ואושר גדול. ראשית הם חווים הקלה גדולה כתוצאה מהשחרור מהפוביה, מהחרדות ומהמתח המלווה להן. חלק ניכר מן האנשים מדווחים כי כתוצאה מתהליך הטיפול וההחלמה מהפוביה בעזרת הכלב הטיפולי הם גילו מחדש את עולם הכלבים ולמעשה הבינו כי החוויה שהייתה כל כך קשה עבורם היא סובייקטיבית בלבד וכי הכלבים הם יצורים מופלאים ששווה בהחלט להכיר מקרוב. רובם ככולם מעידים כי הפחד הגדול חלף, ולדור הבא הם כבר יעיברו מסר נינוח ורגוע.