פתוח ומאויש 24/7072-3718663

זיקוקין ויום העצמאות

יום העצמאות נוסח כלב וחתול

יום העצמאות, יום החג הלאומי שלנו הוא יום של שמחה וחגיגות עבורנו אבל עבור בעלי החיים שלנו, שלא מבינים על מה כל הבלגאן, עלול להיות משהו קצת אחר… ראשית, הזיקוקים היפים הנורים בשמי הארץ שמסמלים עבורנו את יום העצמאות וכולם עד היום מחכים להם, עשויים להישמע לחברינו ההולכים על ארבע ובעלי השמיעה החדה בהרבה משלנו, כרעם חזק במיוחד ומפחיד במיוחד. מפגן המטס האוירי ביום העצמאות יכול להיות עבורנו "כתפארת מדינת ישראל" – אך חברנו על ארבע עלולים להבהל מעוצמת הרעש וההמולה. במצב זה, כלבים או חתולים עלולים לחטוף התקף חרדה, ואם אינם מצויים בבית או שאינם קשורים ברצועה בטיול עלולים לברוח מבהלה להתרחק ולהתבלבל, דבר שעלול לסכן במיוחד את החיות המתגוררות בעיר. שנית, כחלק מהחגיגות, כולנו מכירים את חגיגות המנגלים ומתוך שיתוף החתול והכלב בחגיגה- נוהגים לתת גם להם חתיכות בשר, עוף ולעתים אף "שאריות שומן".

יש מספר דברים שכדאי לדעת ולשים לב:

  • עצמות עוף הן דבר מסוכן למערכת העיכול של כלבים וחתולים כיוון שעשויות להיתקע בדרך, לפצוע ואף לגרום לחסימה במערכת העיכול
  • בימינו אנו – הבשר שאנחנו אוכלים, ובטח הבשר המתובל, אינו המזון שבו הכלב או החתול מורגלים, ואפילו כמות שנראית לנו יחסית קטנה עשויה לגרום לדלקת במערכת העיכול שלהם (יש לזכור שרוב בעלי החיים שלנו שוקלים בין עשירית למחצית ממשקלינו ולכן גם כמות שנראית לנו קטנה עשויה להיות משמעותית עבורם!)
  • מנת בשר שומני או שאריות שומן מבשר עלולים לגרום לדלקת לבלב בכלבים

ועכשיו …. מספר טיפים ליום העצמאות לכלב ולחתול:

  • בערב יום העצמאות, בזמן הזיקוקים, ההופעות, מפגן המטס האוירי והמוני האנשים וההמולה, הקפידו שהכלב יהיה קשור ברצועה בזמן הטיול. אם הוא בבית – נסו לאפשר לו להיות בחדר הכי פחות מהדהד שיש, עם המיטה והשמיכה שלו, עם כלי האוכל והמים. כמו כן, הקפידו על סגירת חלונות ופתחים, על מנת שלא יברח מהבהלה.
  • במקרים מיוחדים, של כלב או חתול שמניסיון עברכם אתם יודעים כי סובל מהתקפי חרדה בימי עצמאות קודמים או רעמים חזקים או כל רעש עוצמתי אחר – ניתן להתכונן מראש, ולהגיע אתו לווטרינר לצורך התאמת תרופת הרגעה נקודתית שתעזור ולכם לעבור את הערב הזה בקלות (אז הוטרינר ינחה אתכם מתי לתת את התרופה כך שבמשך זמן ההמולה תהיה השפעה).
  • הימנעו מצ'ופרים של בשר מתובל או שמן על האש ושל עצמות
  • שימו לב שהכלב אינו משחק ובולע בטעות שיפוד עץ או מתכת!
  • מי שמאוד רוצה לשתף את הכלב בארוחה חגיגית, יכול לבשל לו במיוחד מעט חזה עוף במים / עם אורז (בלי תבלינים ומלח) ולהוסיף לו למזון, שיהיה גם לו חג שמח..
יחד – נעבור את החג בשלום – שיהיה לכולנו חג עצמאות שמח! נושאים נוספים שגולשים מחפשים : – וטרינר חירוםוטרינר תורןוטרינר 24 7 וטרינר תורן תל אביבוטרינר תורן 24 שעותוטרינר תל אביבבית חולים וטרינרי