פתוח ומאויש 24/7072-3718663

איך נדאג לכלבים ולחתולים שלנו בימי הקיץ החמים

אם החלטת להכניס לביתך כלב או חתול, כנראה שיש בך חמלה ואהבה ליצור החמוד הזה שהולך על ארבע ומעניק הרבה אהבה. עלייך גם לדאוג לחיית המחמד לטיפול הולם, עלייך לוודא כי חיית המחמד שלך עוברת את כל הטיפולים השגרתיים והחיסונים השנתיים, על מנת למנוע מחלות.

ימי הקיץ החמים מקשים על חיות המחמד אפילו יותר מאשר עלינו בני האדם. במאמר זה תוכלו לקרוא טיפים והמלצות של וטרינרים כיצד לנהוג בקיץ עם הכלב או החתול שלנו.

לרוץ במדשאות

בתקופה האחרונה מרכזים וטרינרים בתל אביב מדווחים על עלייה בביקורים במרפאה והסיבה היא כוויות בכפות הרגלים של הכלבים. הכוויות גורמות לקילופים בעור הכריות ולכאב עצום וסבל קשה אצל הכלבים. חשוב שנבין שכלבים רגישים כמעט כמונו בני האדם, אומנם זה נראה כי כריות הרגלים שלהם מורגלות להליכה על אספלט רותח אך זה ממש לא כך, נסו לדמיין את עצמכם עולים יחפים על מדרכה רותחת.

התמודדות עם החום<\/h1>

בימות הקיץ החמים קשה לנו לעזוב את המזגן שלא לדבר על להסתובב בשעות היום בחוץ שזה כמעט בלתי אפשרי. חשוב שנבין כי כלבים וחתולים סובלים מחום עוד יותר מאתנו, טמפרטורת הגוף שלהם גבוהה יותר והפרווה גם כן לא עוזרת. חיות המחמד מתקשות לווסת את טמפרטורת הגוף שלהם כאשר בחוץ חום גבוה, לכן יש להישמע להנחיות וטרינרים ולהימנע מלהוציא את חיית המחמד לטיולים בשעות האלו.

דרכים להתקרר

כלבים מקררים את עצמם על ידי התנשפויות מהירות. הם זקוקים לקערות שתיה טריות וזמינות בטמפרטורת החדר. הווטרינרים ממליצים להשאיר את המזגן דולק בימים חמים גם כשאנו לא בבית, אך אי אפשר להתעלם מהעובדה כי החשמל במדינתנו אינו זול, לכן כשאנו יוצאים מהבית נשאיר לחיית המחמד חלונות פתוחים, כדי למנוע את אפקט החממה בבית, במידה ותהיה הפסקת חשמל והמזגן עלול לא לפעול.

קדחת, קרציות ופרעושים

בקיץ המכה הכי גדולה לכלבים היא הקרציות והפרעושים, כמובן שגם עבורנו בני האדם. אומנם הקרציות והפרעושים נמצאים כל השנה אך בקיץ הם מתרבים בקצב מסחרר.

קרציות יכולות להוביל לקדחת שעלולה להיות מסוכנת מאוד לכלבים, כאשר מדובר בפרעושים גם אנו בני האדם קורבנות. הפרעושים מתרבים במהירות רבה, כמובן שהעדפה היא על הכלב או החתול, אך אם אין ברירה (הכלב או החתול כבר מלאים עד אפס מקום) הם יבלו גם על הספות, כריות, מיטות, שטיחי הבית ואז גם אנו נסבול מגירודים. חלק מבני האדם עלולים להיות אלרגים לעקיצות הפרעושים ומומלץ להתייעץ עם רופא משפחה אם נעקצתם.

לשמור על חיית המחמד

נוכחנו לקרוא כי הקיץ אינה תקופה קלה עבורנו ועבור חיות המחמד. מומלץ בחודשים אלו לקחת את חיית המחמד לביקורים תכופים יותר אצל הוטרינר, ולהתייעץ איך להכין את חיית המחמד לקיץ כדי שלא תסבול, העיקר שנעבור את הקיץ בשלום.