פתוח ומאויש 24/7072-3718663

אוכל של בני אדם עלול להרוג את הכלב שלך

אנשים רבים המגדלים כלבים, יודעים שאוכל של בני אדם יכול להיות מאוד מסוכן לכלבים, הבעיה שהם לא יודעים עד כמה ואיזה אוכל.
אומנם הוטרינר המליץ לך כבר מספר פעמים לא להאכיל את הכלב שלך באוכל שלנו, אלא רק באוכל יבש ואם אתה ממש רוצה לפנק אותו יש חטיפים עבור כלבים, אבל עדיין תמיד טועים לחשוב כי לא יקרה כלום אם ניתן לו רק קצת מזון של אנשים.

הבעיה היא שאנחנו, אוכלים בבית והכלב המתוק שלנו מסתכל עלינו בעיניים כאלה ממיסות, וישר אנו נותנים לו חתיכה של עוף, חתיכה של בקר ואפילו לפעמים דברי מתיקה או פירות. במאמר זה נציג את האוכל המסוכן ביותר וסימני הרעלה.

שוקולד זה רעל

רבים מאתנו מאמינים כי שוקולד או כל דבר מתיקה אחר יכול ליצור תולעים במעיים של הכלב שלנו. נכון השוקולד מסוכן מאוד לכלב שלנו אבל לא בגלל תולעים.

שוקולד מסכן את חיי הכלב שלנו וממש לא בגלל התולעים נהפכו שוקולד לא יכול לגרום לתולעים, מה שמסוכן בשוקולד זה הקקאו- התיאוברומין. כל שוקולד מכיל בכמות מסוימת תיאוברומין ממשפחת הקפאין וזה מה שנחשב לרעל עבור הכלבים שלנו.

ככל שהשוקולד מכיל יותר אחוזי קקאו כך הרעילות שלו לכלבים גבוהה יותר והוא מסוכן יותר (בשוקולד מריר ושוקולדים איכותיים מציינים בגאווה את אחוז הקקאו הגבוה- 70% , 80%)

כמובן שמאכלים רבים נוספים גם הם מהווים רעל עבור הכלבים שלנו כמו למשל השום והבצל, אותם ירקות שנראים לנו תמימים מאוד גורמים להרס של תאי דם אדומים מה שיכול להוביל לאנמיה אקוטית וזהו מצב חירום, דעו כי אין קשר בין חומרת האנמיה לכמות שהכלב אכל, פשוט יש להימנע מלתת לכלב לאכול בצל או שום.

עצמות

אומנם בכל סרט מצויר אנו יכולים לראות שכלבים אוכלים עצמות, אך האמת לגבי עצמות היא רחוקה מהסרטים המצוירים, לא סתם הוטרינר מבקש ממך לא להאכיל את הכלב שלך בעצמות, מאחר והעצם עלולה להישבר בצורה מחודדת, עצם מחודדת עלולה להינעץ במעי הכלב ולגרום לקרעים. קרע במעי זה עניין חירומי שמוביל לזיהום אקוטי ולמוות, כמובן שהסימנים שעלולים להופיע בין היתר הם- דימומים, ניסיונות הקאה, הקאות דמיות, שלשולים דמיים, וכל מיני סימנים של מצוקה של מערכת העיכול.

יש מקרים בהם העצם המחודדת או כל מינ גופים זרים נתקעים בחלק כלשהו של מערכת העיכול החל מחלל הפה, בית הבליעה, הוושט, הקיבה המעיים וכו'… גם אם העצם לא עושה קרע, היא עלולה להיתקע ועל מנת להוציאה יש לבצע אנדוסקופיה או ניתוח.

אנדוסקופיה לכלב או לחתול על מנת להוציא גוף זר היא אמצעי הדמייה מתקדם שנמצא רק בבית חולים וטרינרי אשר מיועד למקרי חירום. זוהי מצלמה שנכנסת על סיב אופטי דק לתוך מערכת העיכול, ויש לה אפשרות לתפוס ולשלוף את העצם הרצוי. כמובן שאם הגעתם לוטרינר שאין לו מערכת אנדוסקופיה ברב המקרים יבצע ניתוח להוצאת הגוף הזר. כמובן שניתוח פחות רצוי מבחינת פתיחת חלל הגוף, התאוששות סיכונים וכו'.. אך במצב חירום כזה הוטרינר בשקול דעתו ידאג להוציא את הגוף הזר במהירות.

גם עצמות ומשחקים שרוכשים בחנויות חיות עלולות לעתים להיתקע בגוף הכלב או החתול ולהוות גוף זר ולכן יש להתייעץ עם וטרינר לגבי בחירת הצעצועים והעצמות המיועדות לכך, כדי לבחור צעצוע שיהווה משחק בטוח לכלב ולחתול וכך תוכלו לשמור על בריאות הכלב בצורה טובה יותר.

עוד מיתוס שהוטרינר מנפץ, ביצה חיה אינה גורמת לפרווה להיות מבריקה, ביצה חיה מזיקה, לעתים ביצים חיות מכילות סלמונלה שזוהי סכנה להידבקות, וגם אם הביצה ללא סלמונלה- החלבון (הלבן של הביצה) יכול להוות רעל של ממש לכלב שלנו, הוא עלול לגרום לאי ספיגת ויטמינים בעיקר מקבוצת ויטמין ה- B וזאת בנוסף להקאות ולשלולים שיכולים להיגרם לבעל החיים שלנו.

סימני הרעלה

הוטרינר מציין כמה תסמינים להרעלה, אך כמובן בכל מה שקשור להרעלה של הכלב שלנו עלינו להתייעץ עם וטרינר או וטרינר תורן ברגע המקרה.

יש מצבים רבים בהם לא ניכרים בהתחלה סימנים להרעלה (אפילו יום או יומיים) ולכן אם עולה חשד שהכלב או החתול אכל משהו רעיל- תרופות, רעל עכברים, היה באזור מרוסס או אכל דבר מה לא ידוע- יש להגיע מיד לוטרינר ולא לחכות.

כאשר יש כבר סימנים להרעלה בין היתר ניתן לראות- חוסר שקט, אפטיה, דימומים, הקאות, שלשולים, רעד שרירים,התרחבות אישונים, עלייה בקצב דופק הלב, כאבים במגע שלנו.

 

למידע על מרכז החירום הוטרינרי לחצו כאן