פתוח ומאויש 24/7072-3718663

איך לומדים להיות וטרינר?

אין כל ספק שלהיות וטרינר זוהי עבודה מספקת. היכולת לטפל ולפתור בעיות, להציל חיים ולהשיב את השמחה גם לבעל החיים עצמו וגם לבעלים של אותו בעל חיים היא בהחלט תחושה נעלית ומספקת.

אז איך לומדים להיות וטרינר ולמי המקצוע מתאים? בשל העובדה שמדובר בסגנון עבודה שונה, המתנהל כל היום מול בעלי חיים, אחד המאפיינים החשובים ביותר בתחום הוא בראש ובראשונה לאהוב בעלי חיים, ולא מדובר רק על כלבים וחתולים אלא מעבר לכך. לאהוב את כל סוגי בעלי החיים אהבת אמת, להיות בעל חמלה אמיתית אליהם ולשאוף לכמה שיותר הצלחה בתחום, אחרת, כל העניין כלל לא שווה את המאמץ.

תנאי קבלה ללימודי וטרינריה

אז אם האהבה למקצוע זורמת אצלכם בדם ושאלתם את עצמכם איך לומדים להיות וטרינר? להלן התשובות: לימודי וטרינריה הינם לימודי רפואה לכל דבר ולכן בהתאם ללימודי רפואה הרגילה, גם לימודי וטרינריה הם לימודים שנמשכים כ-7 שנים.

יחד עם זאת, לא כל אחד שמציג את אהבתו לבעלי החיים יכול להתקבל ללימודי וטרינריה. בישראל מדובר בתהליך מורכב יותר שמספר מאד מצומצם של סטודנטים בשנה מתקבלים אליו: ראשית, יש צורך בניסיון מעשי עם בעלי חיים. כמו כן, יש צורך בידיעת השפה האנגלית והעברית בצורה תקינה על בוריה. כמו כן, תנאי הכרחי ללימודי וטרינריה הוא שמתקבלים רק אנשים שסיימו תואר ראשון בתחומי הרפואה השונים [ביוטכנולוגיה, רפואת שיניים, מדעי הטבע, מדעי בעלי החיים, רוקחות ועוד] בציון גבוה משאר חבריהם לאותה השנה.

הלימודים

כוללים כמו בכל לימודי רפואה, קורסים רבים בכל תחומי הרפואה, ושנת התנסות קלינית בה עובדים ממש בבית חולים וטרינרי, ומתנסים בטיפול בבעלי חיים בפועל, בהשגחת רופאים מנוסים וזאת על מנת לצאת לדרך כווטרינר עם ניסיון כלשהו בפועל, ולא רק ידע תיאורטי מהספרים.

כמובן, שלאחר הלימודים הארוכים והקשים מתחילה העבודה האמתית אך חשוב לזכור שיש לעבוד בקליניקה של וטרינר אחר וללמוד ממנו את רזי המקצוע, ורזי הטיפול במצבים מורכבים , בעבודות המרפאה וכו..

תחילת הדרך כמו בכל דבר היא קשה, בעיקר בתחום זה אשר רווי אנשי מקצוע והיא עשויה להיות קשה הרבה יותר ממה שחושבים. כאשר מדובר בחייו של בעל החיים שלנו, נרצה לגשת רק אל הטוב ביותר, המקצועיים ביותר ובעלי הניסיון, בעלי הציוד המתקדם ביותר, אלה שזמינים 24 שעות כמובן שהרבה מן המאפיינים האלו בדרך כלל עוברים מפה לאוזן. בתור וטרינר חדש, שלא מכירים, הדבר לוקח זמן.

במיוחד לאור העובדה שלפי חוק הפרסום הוטרינרי ישנן מגבלות על פירסום כמו בכל המקצועות הרפואיים והמיוחדים כגון- רופאי שיניים, רופאים ברפואה האסטתית, רואי חשבון, עורכי דין וכו'…