פתוח ומאויש 24/7072-3718663

לשמור על חיות המחמד שלנו

אנו מגדלים בבית כלב או חתול, אנו נהנים מחברתם ואוהבים לשחק איתם. עם זאת, עלינו החובה גם לשמור עליהם ממחלות שונות ומשונות, לשמור על ההיגיינה שלהם, לחסן אותם, ובכלל פשוט לתת להם טיפול הולם. הוטרינר שלנו יכול לייעץ לנו כיצד לנהוג עם הכלב או החתול שלנו. כאשר מדובר בחתולים קל לנו יותר לשמור עליהם, אם הם נמצאים כל הזמן בבית. יש אנשים שנותנים לחתולים שלהם לצאת לבד מהבית וזאת הסכנה הגדולה ביותר של החתולים. חתולים שיוצאים החוצה חשופים למחלות, טפילים, תאונות דרכים, נפילה מכל מיני מקומות, כלבים ועוד… ועל כן, אם תקפידו שהחתול לא יצא מהבית יהיו לו חיים רגועים והרבה יותר בריאים מהבחינה הזאת. הבעיה האמיתית כשאנו מגדלים כלבים אשר מתרוצצים בפארקים, פוגשים המון כלבים, לעתים הולכים משוחררים ליד הכביש וחווים עוד הרבה סיטואציות בהם הם חשופים לסכנות נוספות. אז איך בכל זאת נוכל לשמור על הכלב שלנו מכל פגע?

עצות הוטרינר

כאשר אנו מסתובבים עם הכלב ברחובות ובפארקים עלינו לשים לב שהכלב אינו אוכל דברים מהרצפה; אוכל ברחוב יכול להיות מסוכן מאוד לכלב שלנו, וזה עוד מבלי שדיברנו על תולעת הפארק, עליה נרחיב בהמשך. מאכלים שונים יכולים להוות סיכון רב לכלב שלנו, למשל שוקולד יכול להוות רעל רציני עבור חיית המחמד שלנו, עצמות של דגים או עצמות של עוף הזרוקות ברחוב או בפארקים (במיוחד לאחר ארועים ברחובות כגון יום העצמאות). מאכלים רבים יכולים לגרום לחסימת מעיים או להרעלה. אם לכלבכם נטייה לאכול כל דבר ברחוב, וטרינר ימליץ לכם להסתובב עם מחסום וזה לא משנה שהכלב שלנו הוא ממש חמוד ואינו נושך. מחסום במקרה זה הוא להגנה על הכלב מפני האוכל.

תולעת הפארק

תולעת הפארק או בשמה המקצועי ספירוצרקה לופי, נחשבת לאחת המחלות הקטלניות ביותר בקרב הכלבים שלנו. תולעת זו נפוצה בכל הארץ ולא רק בפארקים, לפני שהוטרינר יסביר לנו על זריקת מנע נגד תולעת הפארק וחשיבותה, אנו צרכים להבין את מחזור החיים של התולעת. מחזור חייה מתחיל כביצה בצואה של כלבים נגועים, אותה צואה שתאכל על ידי חיפושית, ציפור או כל מיני חיות קטנות, המשמשת כפונדקאית לצורך העניין, במידה והכלב שלנו אוכל את החיפושית הנגועה או מריח צואה של כלב נגוע, ביצי התולעת מתחילות לבקוע במערכת העיכול שלו ומשם תתחיל במסעה לחלקי הגוף השונים, למערכת הנשימה, לריאות לכליות, לעמוד השדרה. מחלה זו מסוכנת מאוד ולכן הוטרינר ימליץ לנו להגיע אחת לחודשיים להגיע לזריקה נגד תולעת הפארק. אין חיסון נגד תולעת הפארק אלא רק טיפול מונע. לכן היא כל כך קטלנית. חיסון- מונע מהידבקות במחלה, אך טיפול מונע לא. הזקיה הניתנת לכלב נגד תולעת הפארק היא בעצם הזרקת חומר המונע מהתולעת להתרבות ומונע ממנה להמשיך במחזור חייה. אך זה לא מונע את ההדבקה לגמרי, ואם הכלב אוכל כמות גדולה של התולעת, אז גם כלב שמקבל את הטיפול המונע לא יהיה מוגן לגמרי לצערנו ולכן מאוד חשוב למנוע מהכלב שלנו לאכול ברחוב דברים כולל דשא וצמחים שונים. יש אנשים שאוהבים לתת לכלב שלהם "לרעות" באחו ולאכול עשבים שוטים וצמחים מתוך המחשבה שהוא מנקה את קיבתו כך, אך זו טעות גדולה, מאחר והצמחים והמדשאות כיום מלאים בחומרי הדברה ובטפילים כמו תולעת הפארק. ביצי התולעת הן בגודל מקרוסקופי ולכן לא ניתן למנוע זאת.

איך מונעים מחלות ומשגיחים על הכלב מחוץ לבית?

כמובן שאין דרך שהיא בטוחה במאה האחוזים, לכן הוטרינר ממליץ לנו להגיע לביקורת תקופתית, לחסן את הכלב שלנו מפני המחלות השונות, כמו תולעת הפארק, כלבת, חיסון משושה (נגד 6 מחלות קטלניות), שעלת וכל מחלה שעלולה לסכן את חיי הכלב ונמצא לה חיסון. מעבר לכך יהיה עלינו להקפיד להסתובב תמיד עם רצועה, בכדי שנוכל להשגיח על הכלב שלנו בכל מצב שלא יהיה רחוק מטווח הראייה שלנו. אם הכלב שלנו אינו ממושמע ואוכל כל דבר ברחוב וטרינר ימליץ לנו להיעזר במחסום. גם אם זה נראה לכם קצת לא "מוסרי" הרי הכלב שלנו הוא כל כך טוב, לא נושך לא תוקף, למה לעשות לו את זה. זכרו- כי הדרך הטובה ביותר להימנע ממחלות מתחילה בשמירה על הבריאות, מחסום יכול להציל את הכלב מלאכול רעל ברחוב. אל תהססו לשמור על בטחונו. וזכרו, במידה ואתם חוששים שהכלב – או החתול – אינם במיטבם, הגיעו איתם מיידית לבית חולים וטרינרי. עדיף להיות בטוחים!