פתוח ומאויש 24/7072-3718663

תזונה נכונה לחיות מחמד בחורף

חשוב לעמוד על הנושא של תזונה נכונה אצל חיות מחמד במהלך החורף. מאחר והחורף הוא עונה שהופכת רבים מאתנו לפחות אנרגטיים, הרי שקל מאוד להבין עד כמה העובדה שלא מטיילים זמן רב עם הכלב בחוץ, יכולה להביא לכך שגם הוא יוציא פחות אנרגיה ובכך אפילו ישמין במהלך העונה הקרה של השנה. הן כלבים והן חתולים מוציאים הרבה פחות אנרגיה בחורף על בנייה של רקמות. לכן חשוב להבין כי תזונה היא עניין בעל חשיבות רבה כשלא רוצים לראות כיצד חתולים (שגם כך מפתחים נטייה להשמנה) וכלבים, מוסיפים לעצמם עוד שכבת בשר ושומן שכדאי מאוד להימנע ממנה אם רוצים לשמור על בריאותה של חיית המחמד. לצד הפחתה בפעילות הגופנית יש גם תאבון מוגבר מהצורך של הגוף לחמם את עצמו, כמובן שפעולה זו של חימום הגוף גם שורפת אנרגיה אך במידה פחותה בהרבה מהאכילה ומחוסר התנועה בעונת החורף.

תשומת הלב לפעילות הגופנית

רבים מאתנו מבינים את הקשר בין תזונה נכונה ובין פעילות גופנית. לכן הדרך הטובה ביותר לדאוג ברצינות לחיות המחמד שלנו היא לשלב בין מזון מספק ופעילות שתניע את הכלב או החתול במהלך היום. אם קשה להוציא את הכלב לטיול שבו משחקים בפארק, הרי שמשחק מסוים כן יכול להתאים למבנה שבו גרים כגון זריקת כדור שהכלב מביא פעם אחר פעם במהלך רבע שעה ביום. די בכך שננסה למצוא זמן של כרבע שעה למשחק עם הכלב או החתול, ונראה כיצד מעבר להנאה שלהם ומתשומת הלב שהם כל כך אוהבים לקבל, הם גם שומרים על בריאותם ולא הופכים לעצלים במהלך החורף. אין ספק שמדובר בעוד כמה רגעים שבהם כולם יכולים ליהנות מחברה טובה בימים קרים.

התאמת המזון בצורה ממוקדת

אם אנו מדברים על תזונה של כלב בחורף, הרי שחשוב להדגיש כי מזונות שהאדם צורך בחורף ממש אינם בריאים לכלב שמתמודד עם עונה גשומה, קרה ולעתים גם ארוכה. לכן אנשי מקצוע בתחום אומרים שחשוב להמשיך עם מזון יבש שאותו צורך הכלב, ובגזעים מסויימים מומלץ להגדיל את כמות המזון בעשירית במהלך תקופת החורף, בגלל הצורך של הגוף באנרגיה מוגברת לשמירה על חום הגוף. זכרו שתמיד חשוב לשמור על תזונה תקינה המתאימה לחיות המחמד, ולהימנע מלהאכיל אותם מאכלים של בני אדם, וכמובן דברים שנחשבים לרעלים לכלבים או לחתולים. במידה ויש חשש כי האוכל הניתן אינו מתאים או עלול להיות רעיל (כמו אבוקדו, שום ועוד) בקרו אצל וטרינר תורן במרפאה וטרינרית בכיכר. הדבר יקל על הכלב לחמם את עצמו טוב יותר, והדבר חשוב במיוחד אם מדובר על כלבי שמירה, עבודה, כלבה מניקה וכיו'. בבית חולים וטרינרי שאנשיו גם מייעצים בחוכמה לבעלי כלבים, יסבירו שכדאי לספק מזון פרימיום לכלב ולחתול כדי שהם ייהנו מכל אבות המזון המזינים להם. שימו לב- חתולים גם ישמחו לקבל מזון בטמפרטורת החדר בחורף.