פתוח ומאויש 24/7072-3718663

הקיץ כבר כאן – איך תדאגו לכלבים ולחתולים שלכם?

עם בוא האביב והקיץ, השמש החמה גורמת לנו לצאת לטיולים עם הכלבים שלנו בעיקר בין אם זה לפארקים, לים או סתם טיול בשכונה, הקיץ גורם לנו לצאת יותר מהבית ומהווה הנאה רבה עבור בעלי החיים שלנו שאוהבים לטייל, להריח, להתקרב אל הטבע, לפגוש כלבים נוספים, לרוץ ולהשתולל להנאתם. על מנת שבעלי החיים שלנו ייהנו מכל רגע חשוב גם להקפיד לנקוט אמצעי זהירות חשובים עבור בעלי החיים שלכם. בעלי החיים שלנו אינם שונים מאתנו, כפי שאנו צריכים לדאוג לשתייה מרובה בימים חמים, כך גם הם, לכן חשוב לזכור שיש כמה דגשים שכדאי לשים לב אליהם על מנת למנוע מצבים של התייבשות, קרציות, שלשולים ושאר הסימפטומים הידועים בימי הקיץ החמים.

קערות מים קרים וטריים

ביוצאנו לפעילות גופנית עם הכלב שלנו כגון ריצה, או לכל טיול של מספר שעות, למשל כשאנו רוצים לקחת את הכלב איתנו לים או למסלול הליכה חשוב ביותר להקפיד להצטייד בקערת מים, ובקבוק מים המיועד לכלב שלנו. להניח לו בצל בקרבת מקום את הקערה שתהיה לו זמינה בכל עת. חשוב לזכור ששעתיים בשמש ובחום (ואפילו פחות) גורמות להתייבשות ולמכות חום לכן במידה ובעל החיים שלכם יוצא לטיול ארוך או נימצא במרפסת או בגינה בימים חמים, יש לדאוג לו לצל, או לשמשייה שתגן עליו מפני השמש. גם באזור הבית מומלץ להוסיף עוד מקור מים נוסף על זה הרגיל, לשים לכלב או לחתול שלכם קערות מים צוננים במספר מקומות בבית שיהיו זמינות עבורו, חשוב שקערות המים יהיו במקום מוצל.

טיולים בשעות נוחות

באותה מידה שאנו סובלים מחום בשעות הצהריים כשהשמש יוקדת, כך גם בעלי החיים שלנו, לכן מומלץ להוציא את בעלי החיים שלנו בשעות הבוקר המוקדמות ובשעות הערב לאחר שהשמש שוקעת. בנוסף, חשוב לציין שבימים חמים, טיול על מדרכה או אספלט יכול להסתיים בכוויות בעקבות הטמפרטורה הגבוהה בימים חמים, מה שיוביל לסבל רב עבור בעלי החיים שלנו ומשם ישירות אל מרפאה וטרינרית.

בעלי חיים, רכב וחום

בימים חמים, כשהטמפרטורה מגיעה ל-30 מעלות, טמפרטורת הרכב יכולה להגיע עד ללמעלה מ100 מעלות, לכן חשוב לציין שאין להשאיר בעלי חיים ברכב, גם פתיחת חלון הרכב בימים חמים לא תעזור. לא להשאיר את הכלב ברכב אפילו לא לדקה אחת. שימו לב, מצב של הישארות ברכב ביום חם עלולה להיסתיים באסון ולגרום למוות, במידה ונתקלתם במצב בו כלב הושאר ברכב ועודו בחיים – יש לרוץ בדחיפות לבית חולים וטרינרי לטיפול חירום מיידי במכת חום. שימו לב, גם הגעה למרפאה וטרינרית לאחר מצב של שהות ברכב, עלולה שלא לעזור…

קרציות ופרעושים

כשהחום מגיע עמו מגיעות גם הקרציות, לכן כדאי לרסס את גינת ביתכם או את הסביבה בה כלבכם מטייל ומשחק ומומלץ בחום לרכוש קולר ייעודי נגד קרציות (המומלצים- מבית BAYER- קולר בשם קילטיקס וקולר בשם סרסטו הם היעילים ביותר). שימו לב, לא רק שלא נעים למצוא קרציה על הכלב או קרציות בבית, קדחת הקרציות זוהי מחלה שעלולה לסכן חיים בעת ההדבקות בה כשמספיק שתהיה קרצייה אחת שנגועה במחלה, לכן מנעו מצבים לא נעימים כמו אלו והקפידו על ריסוס באזורים הרלוונטיים. במידה וכלבכם מראה סימני תשישות ועייפות, הקאות או אפטיה, יש להגיע במיידי לבית חולים וטרינרי או למרפאה וטרינרית ולבדוק את הרקע לסימנים. פרעושים – בקיץ הם מתרבים וקופצים על כל כלב או חתול, עוקצים וגורמים לתגובות גירוד , דלקות עור ועוד… הפרעושים גם נשאים של תולעי מעיים, ועל כן חשיבות כפולה במניעת הידבקות בהם. מניעת הידבקות היא קלה ופשוטה ויש להקפיד לשים לכלב ולחתול אמפולה נגד פרעושים בעונת הקיץ במיוחד, אחת לחודש. שימו לב – יש להשתמש לחתול באמפולות המיועדות לחתולים בלבד, ולכלב באמפולות לכלבים בלבד המיועדות למשקל הגוף הנכון. על מנת למנוע אי יעילות או סכנה במינון לא נכון.

ים

הים אמנם שליו ורגוע וזהו האזור בו בעלי החיים שלנו מרשים לעצמם לרוץ ולהתפרע במרחבים ובעיקר במי הים, אך חשוב לציין ששתיית מי ים עלולה לגרום להתייבשות ובנוסף לפגיעה במערכת העיכול, כמות גדולה של מי ים לא מומלץ לכלב בכלל. המלצה חשובה מאוד – לאחר שחייה במי הים מומלץ לשטוף את בעל החיים שלכם במים מתוקים לאחר יציאתו מהים מבלי לדחות את המקלחת לכמה שעות.   נושאים נוספים שגולשים מחפשים : – וטרינר חירוםוטרינר תורןוטרינר 24 7 וטרינר תורן תל אביבוטרינר תורן 24 שעותוטרינר תל אביבבית חולים וטרינרי