הכלב לא מרגיש טוב

כמו בני האדם גם לחיות ההולכות אל ארבע יש לעיתים ימים פחות טובים, אין הכוונה מבחינת מצב הרוח, אלא מצב פיזי, חיית מחמד שלנו לפעמים מרגישה תשישות. רק שלכלב או החתול שלנו אין משכנתא על הראש והדאגות שלהם הן לא מרובות במיוחד. אז מה בכל זאת גורם למצב של חולשה בגוף חיית המחמד ואלו תסמינים מחייבים לגשת למרפאה וטרינרית.

התייבשות בכלבים

מצב של התייבשות בכלבים, עלול להידרדר במהירות רבה למצב חרום שמעמיד בפני סכנת מוות את הכלב שלנו. מצב של התייבשות נגרם מאיבוד נוזלים רב בגוף בעל החיים שיכול להוביל לפגיעה במערכות ובאיברי חיית המחמד שלנו.

לפני שנבין מה הגורם להתייבשות בכלבים, נבין איך מערכת הכלב עובדת, הכלב שלנו מקבל נוזלים מאכילת מזון (לח) ומשתיית מים, הכלב מאבד נוזלים כאשר הוא מעוניין לקרר את גופו, לא פעם ראיתם את הכלב שלכם שוכב על הרצפה עם לשון בחוץ נושם במהירות, תהליך זה נעשה כדי לקרר את הגוף, אבל בתהליך זה הכלב מאבד נוזלים.

דרך נוספת שהכלב מאבד נוזלים היא בהפרשות – שתן וצואה. בדרך כלל ישנו ויסות בין הנוזלים הנכנסים לגוף לנוזלים היוצאים מהגוף. כשהמאזן הזה מופר הכלב עלול להיות בסכנת התייבשות. המאזן מופר בדרך כלל שהכלב חולה, משלשל או מקיא.

סימני התייבשות בכלבים / מכת חום

סימני הכלב המעידים על התייבשות עלולות להיות מעט קשות לזיהוי, לעיתים ההתייבשות מתפתחת ולכן בעין שאינה רפואית קשה להבחין בתסמינים, הבעייתיות במצב זה- סכנת חיים והידרדרות מהירה. פעילות מאומצת בחוץ בימי הקיץ, בעיקר בשעות החמות יכולה להיות מסוכנת לכלב שלנו, אפילו אם נראה את הכלב משחק עם כלבים אחרים בגינה או רץ לידנו בטיול על האופניים… הכלב יכול בתחילה להתנהג בצורה רגילה (רב הכלבים לא מראים מיד את החולשות שלהם, הם לא "מרחמים" על עצמם, ופעמים רבות קשה לנו לזהות שמשהו לא בסדר, כשהם מכשכשים בזנב… יש כלבים שנוטים להסתיר את הכאב או את האי נוחות בכדי להיתפס יותר חזקים, כשם שהיו נוהגים בטבע).

נבחן כמה סימנים המעידים על התייבשות בכלבים אשר מחייבים פנייה למרפאה הווטרינרית.

התנשפויות מרובות, נשימה מהירה, ריור ואפאטיות

אם הכלב מתנשף יותר מידי זמן לאחר פעילות גופנית או שהכלב התחיל להתנשף בכבדות או לנשום במהירות – זוהי נורת אזהרה בשבילנו. הרם את השפה של הכלב בדוק את רמת הריר, ואת צבע החניכים במידה ואתה רואה שינוי כמו כמות של ריר מרובה, צבע שונה מהרגיל- בהיר או חום דע שזהו סימן מדאיג ואין להתעלם ממנו.. תסמינים בשלב מתקדם יותר הם כניסה למצב של שוק והקאות, והמטרה היא לא להגיע לשלב הזה, ולגשת לוטרינר מיד עם החשד להתייבשות או מכת חום.

מרפאה וטרינרית – ברירת מחדל

בכלבים ההתייבשות מדרדרת בקצב מאוד מהיר, במידה ואתה חושד שהכלב שלך התייבש, אין לגרום לו לשתות בכוח, התוצאה תהייה הקאה של כל הנוזלים והידרדרות נוספת במצב הגופני, נסה להחדיר מעט נוזלים בקצב איטי – לתת לכלב ללקק קוביית קרח ויש למהר למרפאה וטרינרית קרובה לביתך.