פתוח ומאויש 24/7072-3718663

הוטרינר של היום זה לא הוטרינר של פעם

תחום הרפואה בכלל ואיתו גם תחום הרפואה הווטרינרית התפתח מאוד בשנים האחרונות.

עם התפתחות הטכנולוגיה, המדע והמחקר הגיעו לתחום הרפואה מיכשור מעבדות, מחקרים ותרופות שמאפשרים יעילות באיבחון גורמי המחלה ומאפשרים כך טיפול מיידי שבהחלט מאריך את תוחלת החיים ואיכות החיים של כלבים וחתולים היום והיא עולה ועולה.

בעבר, גם בתחום הרפואה הווטרינרית וגם בתחום הרפואה ההומאנית, היה "רופא כפר" אחד לכל אזור (עד היום למשל באיים רחוקים קיים רופא וטרינר אחד באי והוא מטפל בכל סוגי הבעיות הרפואיות ובכל סוגי בעלי החיים הקיימים שם).

וטרינר "כלבויניק"

משמעות המונח "וטרינר של פעם" או רופא של פעם- היא בבחינת ידו בכל ויד כל בו (או בעיברית- "כלבויניק"). אם היה מגיע לוטרינר של פעם, כלב לטיפול או שועל, ארנבון, או תוכי ואם היו מגיעים לפתח מרפאתו- מקרה חירומי כגון נשיכה, פציעה, או מופע של מחלה קשה- אותו רופא היה מתמודד בכלים אשר עמדו לרשותו ובשתי ידיו בכל המצבים הרפואיים הקיימים, עד כמה שיכל להושיע.

כמובן שעם התפתחות המדע, המחקר והטכנולוגיה נוספו אמצעים, נוסף ידע ונוספו מכשירים ותרופות שניתן בעזרתם לאבחן ולטפל ביתר יעילות דיוק ומהירות במחלה או במצב רפואי כלשהו שמגיע כיום לבית חולים וטרינרי או מרפאה וטרינרית בשנת 2013. התקדמות זו כמובן מעלה את איכות החיים ואורך החיים של המטופלים…

כיום, בהגיענו לוטרינר עם בעל חיים שאימצנו, אנחנו נחשפים לצורך שבמתן טיפולים רבים ומגוונים שחיית המחמד שלנו צריכה לעבור, עברה או תעבור אצל הוטרינר המטפל שלה, לאור הידע האמצעים והאפשרויות העומדות לרשותנו כיום.

אם ניתן להיזכר בילדותנו,היינו נקראים ללכת לוטרינר העירוני למתן חיסון נגד מחלת הכלבת בלבד או עקב מחלה קשה, הרי היום לאור הידע המתפתח ישנה רפואה מונעת עניפה המסייעת בתחזוקת הבריאות ובשמירה על מערכת החיסון "מעודכנת" בנוגדנים רלוונטיים לוירוסים המאיימים על חיי הכלבים והחתולים בימינו, ובעזרת מילוי המלצות הוטרינר, ניתן למנוע הידבקות ותמותה ממחלות קשות ואכזריות. רב המחלות שמפניהן מחסנים כיום, הינן מחלות שגם ברמת הרפואה של היום קשה מאוד לטפל והן גורמות למוות ביסורים.

אנו יכולים ליהנות ממגוון רחב של טיפולים אצל הוטרינר ולא רק בבתי החולים הוטרינרים, אלא גם ניתן למצוא חלק מן השירותים הרפואיים בחלק מן המרפאות הוטרינריות הקיימות.

העיר תל אביב הנחשבת לאחת הערים בה מגדלים את מספר הכלבים והחתולים הרב ביותר, ניתן גם לקבל שרותי רפואה מונעת ובכלל על ידי וטרינרים בתל אביב שמעניקים מגוון רחב של טיפולים ועושים זאת בזמינות גבוהה מאוד 24 שעות ביממה.

הטיפולים הנפוצים ביותר<\/h1>

כיום, אנו הולכים עם חיית המחמד לוטרינר לא רק בשביל חיסונים, כיום כבעלי כלב או חתול במידה ויש חשד לחולי כלשהו – בהגיענו לבית חולים וטרינרי בתל אביב כחלק מהאבחון והטיפול עומדים לרשותנו מגוון שירותים שונים ומשונים החל משירותי מעבדה הנעשים במקום – בדיקות דם, בדיקות מיקרוסקופיות,מגרד עור, ניתוחים שונים, כולל ניתוחי סירוס או עיקור, טיפולים כירורגים, טיפולים אורתופדיים, חיסונים, בדיקות שיניים, ניקויי שיניים, שירותי הדמיה- צילומי רנטגן, בדיקות מיוחדות מתחום הרפואה הפנימית כגון- אנדוסקופיה ואפילו פסיכולוגיה לחיות מחמד וטיפולי דיקור סיני.

אולי לא כולם יבינו את החשיבות הרבה של הטיפולים הללו, אך כפי שאנו בני האדם צריכים לעיתים את שירותי הרפואה בתחומים שונים, כך בדיוק חיות המחמד שלנו זקוקות לשירותי הרפואה הוטרינרית לתחומים השונים. וכל בעל כלב או חתול המגיע למרפאה וטרינרית עם כלב עם בעייה רפואית ישמח לשמוע שלבעיה שהוטרינר חושד שממנה הוא סובל, יש בדיקה שתאשר או תשלול את האבחנה וכמובן גם טיפול שניתן להציע לו.

לעתים כאשר מדברים על הנושא באופן תאורטי- חלקכם אולי ירים גבה כשימשע על ההיצע של השירותים הרפואיים אשר עומדים לרשות הכלבים והחתולים כיום במרפאות וטרינריות בתל אביב, אך כשהינך נתקל באופן אישי בבעיה רפואית שיש לכלב שלך אינך מהסס לנסות ולקבל סיוע מכל דרך שהעולם מציע לך.

לדוגמא – כיום כשהחתול מאובחן כחולה כרוני כלשהו לדוג'- סכרת יומלץ לגשת לקבלת תוכנית בדיקה וייעוץ של רופא מומחה לרפואה פנימית אשר ילווה את הטיפול במחלה לאורך זמן. (רופאים פנימיים מומחים נמצאים בבתי חולים וטרינריים בלבד ולא במרפאות רגילות).
דוגמא נוספת- בעיה נוירולוגית כיום ניתנת לאיבחון ע"י נוירולוג מומחה אשר גם הוא יתן את המענה הטוב ביותר לנושא כה מורכב ונדיר המחייב ניסיון ומיכשור מיוחד.

ועוד שתי דוגמאות מעולם הרפואה המשלימה, אך ברפואה הוטרינרית נושאים של "כאבים" ו"בעיות עור" מגיעים באופן די שכיח למטפל משלים:

לדוג' כמו אצל אנשים הסובלים מבעיות של כאבים חזקים במפרקים או בשרירים (במיוחד מבוגרים) אשר נוטלים משככי כאבים עד לרמת המינון המקסימלי אך ללא הטבה מספקת, המופנים לטיפול בדיקור על מנת ליעל את שיכוך הכאבים, ושמחים לשמוע שלמעלה מ 80% מהכאבים הנובעים ממפרקי האגן או המפרקים בכלל מהם סובלת האוכלוסייה המבוגרת (גם אנשים וגם כלבים) ניפתרות או מוטבות באופן ניכר ביותר ע"י מספר טיפולים של דיקור סיני.

כנ"ל לגבי בעיות עור שסובלים מהם ילדים וכלבים, אשר במקרים מסויימים לא חולפות עם תרופות למינהן וכן חולפות או מוטבות לאחר סדרת טיפולי דיקור סיני.

מחלות אורבות לחיות בכל פינה

אחת הסיבות שהרפואה הוטרינרית התפתחה כל כך בשנים האחרונות נעוצה בעובדה פשוטה מאוד, בעשורים האחרונים התגלו מחלות שונות שעלולות לפגוע בחיות המחמד שלנו ולגרום לה למוות, אחת הדוגמאות הרווחות ביותר מהשנים האחרונות היא תולעת הפארק או בשפה המקצועית ספירוצרקה-לופי, אשר התגלתה בשנות התשעים המוקדמות בפארק הלאומי ברמת גן, וכיום נמצאת לפחות במתחם ש"בין חדרה לגדרה". עם גילויה, נמצא החומר המונע את התפשטותה הניתן לכלב בזריקה אחת לחודשיים באופן רוטיני.

שימו לב כי לא רק תחום הפואה המונעת התפתח בשנים האחרונות כי אם גם התפתחה רפואת החירום דבר שלא היה מפותח לפני כן, המשמעות של רפואת החירום היא בעצם הגעה מהירה אל הוטרינר הנמצא במרכז החירום הוטרינרי או בבית החולים, בדיוק כמו המיון בבתי החולים עבור בני האדם. בבית חולים וטרינרי מעין זה קיימים רופאים מיומנים לרפואת חירום, מיכשור איבחוני, רופאים מומחים וציוד המאפשר אישפוז וטיפול נמרץ ממש כמו בבית חולים של אנשים.

בעבר היינו צריכים לחכות עד שהוטרינר בתל אביב יתעורר באמצע הלילה יגיע ויפתח את שערי המרפאה או ליסוע הרחק ולחפש בתי חולים וטרינרים, כיום אנו יכולים למצוא את שירותיו של הוטרינר התורן הנמצא בבית חולים וטרינרי בתל אביב ואשר זמין לכל מקרה חירום שצריך להגיע לוטרינר בתל אביב בשעת לילה מאוחרת או אפילו בחג.

המקרים בהם ממולץ להגיע לוטרינר גם בשעות מאוחרות ולא לחכות עד לבוקר הם במיוחד במקרי חירום כמו תאונה, השתנקות או קושי נשימה, הקאות דם או הקאות חריפות,התמוטטות אך בכל מקרה אתם יכולים להיוועץ עם הוטרינר התורן בכל שעה בטלפון לקבל הנחיות מה לעשות בנתיים עד להגעה על מנת לסייע ככל שניתן בפעולות הפשוטות שעומדות לרשותנו בדקות חשובות אלו.