פתוח ומאויש 24/7072-3718663

מתי לרוץ לוטרינר?

אם אתם מגדלי כלבים או חתולים או גם וגם, ודאי יצא לכם להילחץ לא פעם ולא פעמיים באמצע הלילה מהתנהגות מוזרה של חיית המחמד (לפחות בהתחלה), אך עם הזמן למדנו להבחין איזו התנהגות מחייבת ביקור אצל הוטרינר ואיזו סובלת דחוי. במאמר זה נבחן את המקרים שמחייבים בדיקה על ידי וטרינר חירום גם באמצע הלילה.

עצות שימושיות למגדלי חיות מחמד

לא פעם ולא פעמיים יצאנו לנו ללכת לוטרינר באמצע היום כשחיית המחמד שלנו לא הרגישה טוב, לא פעם ולא פעמיים הוטרינר בדק את הכלב או החתול ואמר לכם זה יעבור זה שום דבר. אז איך נדע מתי אנו סתם היסטריים ומתי חיית המחמד נמצאת במצב קריטי שעלול לסכן חיים.

דרכי הנשימה

אנו נמצאים בתקופת הקיץ, זו בהחלט תקופה קשה עבור חיות המחמד אשר סובלות יותר מאיתנו בימים החמים, לא רק שטמפרטורות הגוף שלהם גבוהה יותר, הפרווה לא מטיבה עימם בתקופה הזו. בכדי לקרר את גופם חיות המחמד יתנשפו בקצב מהיר עם הלשון בחוץ, זה מצב טבעי, אך אם אנו רואים כי חיית המחמד מתקשה לנשום, בית החזה אינו עולה ויורד (כמו בהתנשפות רגילה) עלינו לפנות לוטרינר, אם מדובר באישון לילה אז נפנה למרכז חירום.

תאונת דרכים

במקרה של תאונת דרכים אין צורך להתלבט אם להגיע או לא להגיע למרפאה וטרינרית, גם אם חיית המחמד נראית לכאורה בסדר גמור, אתם לא רואים פגיעות חיצוניות, עליכם לקחת את חיית המחמד לוטרינר באותו הרגע, גם אם התאונה ארעה בשעת לילה מאוחרת, לעיתים יש פגיעות ודימומים פנימיים שלא נראים לעין ובהחלט יכולים להיות מסכני חיים. במידה וחיית המחמד שלכם משוחררת בחוץ ולא מתנהגת כרגיל, יכול להיות שהיא הייתה מעורבת בתאונת דרכים והמצב לא סובל דיחוי.

נשיכות ודימומים

כשמדובר בפצעי נשיכה בכלבים בכל הגדלים מומלץ להתייעץ עם וטרינר, יכול מאוד להיות שחור הנשיכה יראה לנו קטן ולא רציני, אך לעיתים עלול להיווצר נמק, או עורקים וורידים מקומיים עלולים להיפגע. ואתם לא רוצים לקחת סיכון.

הכשות נחש

בארצנו החמה בימות הקיץ הנחשים יוצאים מהמחילות שלהם, זו התקופה המסוכנת ביותר עבור הכלבים, שכן אם לא ראינו את הנחש מכיש את כלבנו, לא נוכל לדעת שמשהו לא בסדר רק כאשר מאוחר מידי. כאשר אנו רואים נפיחות אקוטית בפנים או ברגל, עלינו להגיע למרפאה או אף בית חולים וטרינרי באופן מידי.

וטרינר תורן זמין

עד כה סקרנו מקרים קשים המחייבים וטרינר, אך בכל מצב בו אתם חשים כי חיית המחמד שלכם אינה כתמול שלשום או במצב מצוקה יש להתייעץ עם וטרינר תורן שזמין 24/7. זה גם אחד הקריטריונים בבחירת מרפאה איכותית.