פתוח ומאויש 24/7072-3718663

סירוס כלבים

מערכת הרבייה הזכרית מורכבת מאיבר המין הזכרי, זוג אשכים, אשר בהם מיוצר ההורמון הזכרי (טוסטסטרון) ובלוטת הפרוסטטה, אשר תפקידה לייצר נוזלים התורמים לשלב ההפריה. להורמון הטוסטסטרון השפעות רבות. ביניהן, התנהגות זכרית כגון סימון טריטוריה על ידי שתן, תוקפנות כלפי זכרים אחרים ובהשפעתו תתכן הגדלה של בלוטת הפרוסטטה עד לכדי קושי במתן צרכים. הגיל המומלץ לסירוס נע בין חצי שנה לשנה, בגיל זה הכלב טרם סיגל לעצמו התנהגות זכרית אופיינית (סימון על ידי שתן, ותוקפנות כלפי זכרים אחרים). ניתוח הסירוס הינו ניתוח שגרתי אשר מבוצע על ידי וטרינר תורן מומחה בסיוע של טכנאי מנוסה, בתנאים סטריליים לחלוטין במרפאה וטרינרית תל אביב. הניתוח מבוצע תחת הרדמה כללית ובמהלכו מבוצע חתך עורי בין שק האשכים לאיבר המין, דרך החתך מוצאים האשכים משק האשכים. בסיום, החתך העורי נתפר ולאחר 10 ימים יש להגיע להסרת תפרי העור. לרוב, מספר שעות לאחר הניתוח הכלב מתאושש לגמרי ומשוחרר לביתו.

מהן הסיבות רבות לביצוע סירוס כלבים?

  1. הסירוס מוביל להקטנת בלוטת הפרוסטטה ולניוונה, ובכך למעשה מפחית את הסיכוי להגדלתה, ולהופעת דלקות וזיהומים. כמו כן, הסיכוי לגידולים בפרוסטטה פוחת משמעותית.
  2. הסיכוי לגידולים באשכים יורד לאפס.
  3. כלב מסורס הינו כלב רגוע, שאינו מסמן טריטורייה ואינו נוטה לתקוף כלבים זכרים אחרים.
  4. זכרים אחרים פחות נוטים לתקוף כלבים מסורסים לעומת כלבים שאינם מסורסים.
  5. חיסכון – תשלום עבור אגרת הרישיון העירוני לאחזקת כלב לא מסורס נכון ל 1.1.2013 הינו 367 ש"ח .

לאחר ניתוח הסירוס

הנטייה להשמין עולה, זאת בעקבות ירידה בקצב המטבוליזם. ניתן למנוע השמנה זו על ידי הפחתה קלה בכמות המזון ועלייה בפעילות הגופנית. לסיכום, סירוס הינו ניתוח התורם לבריאות הכלב, ומומלץ על ידי רופאים וטרינרים. רק בריאות!