פתוח ומאויש 24/7072-3718663

הכן את חיית המחמד לחורף

ברוב הפעמים אנו שומעים איך להכין את חיית המחמד לקיץ, לימי החום הקשים, להכשות נחשים, איך לשמור שחיית המחמד לא תתייבש, ואיך לצנן את גוף החיה, עתה הוטרינר שלנו יסביר לנו איך מכינים את חיית המחמד לחורף. להזכירכם הימים של החורף גם הם אינם פשוטים במיוחד לא לכלבים קטנים וחתולי רחוב. ימי החורף הקרים גוררים איתם לא מעט מחלות, הטמפרטורות יורדות, לעתים הגשמים אינם מרפים לרגע, רבים מאתנו חושבים שהפרווה של חיות המחמד מגינה עליהם מהקור החודר לעצמות, אך האמת שונה מכך מאוד.

הכלב גר בבית

רוב הכלבים יוצאים לטיול בחורף, ובגדול די נהנים מהעניין, אבל יש לשים לב שחלק מהכלבים נמוכים ופרוותם הבטנית נוגעת בקרקע, נרטבת מאוד בטיול, ואם צועדים כשיש גשם אז כמובן שכל הכלבים נרטבים וחוזרים הביתה כשהם ספוגים במים. טיפ שלנו למניעת סיסוכים בריאותיים – הכינו מגבת קבועה בכניסה לבית, ובחזרה מהטיול עשו לכם מנהג של ניגוב 🙂 הכלב אוהב את זה, ובדקה אחת של ניגוב הפרווה בגב בצוואר, בבטן ובחזה – פשוט בכל הפרווה – תעזרו לכלב שלכם לא רק להרגשה טובה, אלא להתחממות מהירה ולבריאות.

הכלב שלנו ישן מחוץ לבית

אם היינו בוחנים את הכלבים בטבע יכולנו לראות כי אכן הפרווה שלהם עמידה יותר, אך כיום הכלבים מבוייתים וזו התפתחות אבולוציונית שלהם בחיים המערביים. הפרווה מאבדת מאיכות השמירה שלה על בעל החיים. במקור- יש לכלבים ולחתולים שלנו מנגנון החלפת פרווה לפי העונה- כשמתחמם- לפרווה דקה ומאווררת יותר שעוזרת לגוף להתקרר וכשמזג האוויר מתקרר, אז לפרווה עבה יותר וצפופה יותר על מנת להוות מגן והגנה על גוף בעל החיים ולאפשר שמירה על חום גוף. מי שמגדל את הכלב שלו בחצר, והכלב אינו נכנס הביתה או נכנס רק לעיתים, עלינו להכין לו מקום חם ויבש, שגם אם יורד גשם זלעפות בחוץ הכלב שלנו לא ירטב ולא יסבול ממכת קור. אם בחרנו במלונה – יש לדאוג למלונה שאינה חדירה למים נשים מזרון, שמיכות ונהפוך את המקום ל"בית" שיהיה נעים עבור הכלב.

בגדים לכלבים

בגדים לכלבים לא פותרים את הבעיה, אבל כן עוזרים בחימום. מי שאוהב להלביש את הכלב שלו בבגדים בסוודרים במעילים, יש היום אופנה שלמה מותאמת לכל סוגי וגדלי הכלבים. חשוב מאוד לשים לב – אם יצאתם עם כלב לבוש בסוודר והוא נרטב בגשם – מהרו להוריד לו את הסוודר הרטוב בבית כדי שיתחמם ויתייבש במהרה.

בחורף אין טפילים

עוד מיתוס שהוטרינר שלנו רוצה להפריך, נכון שבחורף יש פחות קרציות, פרעושים ופשפשים, אך בחורף הישראלי זה בכלל לא נכון, ביום שמש אחד שיש בחורף, מעגל הפרעושים מופץ ע"י בקיעת ביצים וכמו בקיץ כל המשטחים הציבוריים בעיקר מתמלאים בפרעושים. לכן הוטרינר ממליץ להמשיך בטיפול נגד פרעושים וקרציות גם בימי החורף, במיוחד בכלבים אשר אלרגיים לעקיצות מפרעושים, הפרעושים והקרציות, הם יהיו מסוכנים באותה המידה בדיוק. כיום יש מיני מוצרים לטיפול נגד קרציות ופרעושים החל מאמפולות, קולרים ותרסיסים. שימו לב מומלץ לרכוש רק בהמלצת וטרינר כדי לא לטעות ולקנות מוצר לא יעיל. כיום יש מוצר מאוד איכותי המונע גם קרציות וגם פרעושים בקולר אחד וניתן לרוכשו רק אצל הוטרינר.

הכלב רעב יותר – שאל את הוטרינר מה לעשות

עם ירידת הטמפרטורות בחוץ בזמן החורף, תיאבון חיית המחמד שלנו עולה, בדיוק כמו אצלנו בני האדם, הקלוריות בעצם עוזרות לנו לשמור על טמפרטורות של הגוף, כמו אצלנו גם אצל הכלבים והחתולים, המזון עוזר להעלות את טמפרטורת הגוף במיוחד כשהחיה פחות פעילה. תמיד תוכל להתייעץ עם הוטרינר מה כמות המזון המתאימה ספציפית עבור הכלב שלך בימי החורף. ההמלצה הכללית של הוטרינר היא שניתן להעלות ב5 % את כמות המזון לכלב בחורף.

דלקות פרקים, כאבי אגן

קור ולחות הם גורמים חיצוניים המשפיעים באופן ישיר ביותר על המפרקים והשלד שלנו. לא רק בני האדם סובלים מכאבי פרקים בחורף, גם כלבים במיוחד הגזעים הגדולים או הגזעים היודעים בבעיות פרקים, נוטים בחורף לסבול מבעיות אלו, אומנם את הסימנים הראשונים למחלת פרקים לא תמיד נוכל לזהות, לכן מומלץ להגיע לבדיקת וטרינר אם אנו חשים כי משהו משתנה אצל חיית המחמד שלנו, אם היא פחות פעילה,אם קשה לה לקום, אם היא פחות משחקת, יותר שוכבת במקום שלה. חבל לגלות את המחלה רק לאחר צליעה, כאשר הכאבים עזים. ניתן למנוע את המחלה על ידי תוסף תזונה מתאים, שאל את הוטרינר שלך לגבי התוסף המומלץ לחיית המחמד לפני ימי החורף. בכל מקרה' כשאתם חשים שהתנהגות חיית המחמד משתנה אל תהססו לפנות לוטרינר, כל התייעצות ולו הקטנה ביותר יכולה להציל חיים ולמנוע סבל. למאמר נוסף על איך להתכונן לחורף לחצו כאן