פתוח ומאויש 24/7072-3718663

הכן את ההולך על ארבע לחורף

כלבים הם כמו ילדים, נכון שאנחנו לא צרכים להלביש אותם בשכבות על גבי שכבות ולשלוח אותם לגן, אבל גם אותם צריכים להכין לימות החורף הקרים והרטובים. למרות הפרווה שעוטפת את גופם ומגינה עליהם בעונת החורף, כמובן שפרווה רטובה יכולה להזיק… ולכן חשוב שנספק להם את הצרכים הבסיסים לעבור את החורף בצורה הטובה ביותר. מי מכם שלא קרא את העלון המחולק במרפאה וטרינרית יוכל למצוא את הכללים המרכזיים כאן ועכשיו.

חורף – תקופת ההשמנה

פעם יצא לכם לחשוב למה בחורף אנחנו האנשים נוטים להשמין יותר מאשר בקיץ? חלק מחזיקים בדעה שאנחנו פעילים פחות ושוהים בבית יותר, אוכלים מחוסר משיעמום. אז הדבר הוא באופן כללי נכון. גם הכלבים החיים בדירה או בבית הפרטי, בימים קרים ובגשמים מעדיפים שלא לצאת מהבית ואם כבר אז יוצאים לטיולים קצרים מאוד, שלא כמו בקיץ בהם טיול יכול להיערך חצי שעה שעה ויותר, הולכים לכל מקום ברגל , יושבים עם חברים בגינת הכלבים ומפטפטים בזמן שהכלבים משחקים רצים וקופצים… הטיולים מתקצרים, בשעות הבוקר המוקדמות קשה לצאת מהמיטה החמה לקור, שימו לב שגם הכלב מרגיש את זה ולפעמים נראה כי ממש אין לו חשק לצאת מהמיטה, אפילו לא לעשיית צרכים. מהר מהר חוזרים הביתה.גם בשעות הערב נהיה קר יותר וחשוך והריטואל חוזר חלילה. בחודשים אלה הפעילות יורדת משמעותית ולכן גם שריפת הקלוריות. תחושה של רעב לעיתים מתגברת עם הקור מתוך המאמץ של הגוף לחמם את עצמו ואז נוצרת גם ההרגשה כי "הארוחה מחממת" את גופנו. מומלץ להתייעץ עם הוטרינר שלכם לגבי הזנת כלבכם/חתולכם האישי מאחר וישנם כאלה שיש לשמור ולהקפיד בצורה אדוקה ביותר שלא ישמינו ולכן יש לארגן תוכנית הזנה בהתאמה לפעילות העונתית. ויש בעלי חיים שיש "לשמור" על משקל גופם כך שלא יאבדו ממנו ואז הוטרינר יכין לכם תפריט המגדיר את כמות המזון שעל בעל החיים הכלב או החתול לסיים באותו יום. במידה ותראו כי המנה לא מסתיימת ייתכן ויהיה צורך ל"חזק" את התאבון ע"י הוספת מזון רטוב או קוטב או מרק למזון היבש על מנת להגיע למנה היומית הרצוייה ולשמור על משקל גוף תקין.

שתיית מים מרובה

אצלנו בני האדם, הרצון לשתות מים בחורף יורד, נעדיף כוס קפה חם או שוקו על פני כוס מים. וטרינרים ממליצם בחום לבעלי הכלבים לא לשכוח שהכלבים צריכים לשתות מים גם בחורף והכלבים והחתולים אוהבים בדיוק כמונו, מים טריים, נקיים וחדשים. על כן מומלץ לעקוב אם הכלב או החתול לא סיימו את קערת המים או לא שתו בכמות הרגילה, שימו לב והקפידו על ניקיון הקערה (של המזון ושל המים במקביל). ייתכן והמים עמדו יותר מידי או שיש משהו שנסתר מהעין ומפריע להם לאכול. (לעיתים אפילו מיקום הקערה ליד מרזב המשמיע קולות רמים בימי החורף או רוח וקולות של עצים מתנופפים ליד החלון יכולים לגרום לכלב או לחתול להירתע מקערות האוכל והשתייה. התפקיד שלנו בתור משפחה שלהם הוא לשים לב לעקוב להבין מה מקור הירידה בתזונה ובשתייה, ובמידת הצורך לערב את הוטרינר. על כן' מומלץ מאוד לעקוב אם הכלב לא סיים את הקערה להקפיד שהכלב שלנו ישתה מספיק מים, גם בחורף כלבים יכולים לסבול מהתייבשות. כל שעלינו לוודא שתמיד יהיו בכלי מים בטמפרטורת החדר.

גם לכלב מגיע פינוק

אז אל תשאירו אותי בחוץ… לכל בעלי החצרות והגגות שמשארים את הכלב בחוץ, כי זה כלב ונישענים על דעה עתיקה ש:"זה כלב והם רגילים לקור". אז שימו לב הם מזמן לא רגילים לקור, וקר להם בדיוק כמו שלנו קר. זה הזמן שלכם לפנק את הכלב ההולך על ארבע, ששומר לנו על הבית ומכניס שמחת חיים במשפחה, פנקו אותו בפינה משלו עם שמיכה יבשה ונעימה והוא יעריך את זה מאוד. ויימנע מצב של מכת קור, ויפחית את הלחץ והחרדה שיש לכלבים מרעמים וגשמים. שימו לב לתופעה – שנקראת "מכת קור" המשמעות בכלליות היא שהכלב סובל באופון אקוטי וקיצוני מהקור וזה מסכן חיים ועלול להיסתיים במוות.. מכת קור לא תיגרם לכלב ששוהה בבית או תחת גגון מוגן עם שמיכה יבשה. ויש להקפיד על זה. . זה הזמן להשיב לו טובה. בימים של גשם ובימים קרים מהרגיל תכניסו את הכלב לבית. אם בכל זאת החלטתם להשאיר את הכלב בחוץ, המלצת הוטרינרים: לדאוג שאזור המחייה של הכלב יהיה יבש חמים ומוגן מפני רוחות קרות וגשמים.

מה עושים עם הפרווה

החלטתם להכניס את הכלב הביתה בימים הסוערים, אבל עכשיו ניצבת מולכם השאלה איך מתמודדים עם נשירת הפרווה? אז התשובה היא כי הכלב משיר את פרוותו בכל ימות השנה, טיפ קטן להקלה על איסוף הפרווה- קחו איתכם מברשת המיועדת לסירוק כלבים לטיול היומי בחוץ (עם שקית כמובן) וסרקו את הכלב במרוכז מחוץ לבית פעם או פעמיים בשבוע. כך תמנעו מהפרווה לנשור לאיטה בכל רחבי הבית ותהנו מבית נעים. לפני שאתם רצים לספר את הכלב שלכם חשוב לדעת כי הפרווה של הכלב זה כמו המעילים שאנו עוטים על גופנו בחורף, יש כלבים בעיקר הקטנים יותר שיהנו גם מלבישת מעיל המיועד לכלבים מאחר והפרווה שלהם עצמם לא מגנה עליהם מספיק מהקור. הפרווה של הכלב עוזרת לו לשמור על חום הגוף, טמפרטורה נכונה שתמנע ממנו לסבול מקור.

איך תדע אם הכלב שלך סובל מקור ויש לרכוש עבורו מעיל?

במידה והוא מסרב לצאת החוצה בקור, רועד מקור, יש לנסות להבין אם מדובר בחרדה או פשוט קור.

בחורף אין פרעושים וקרציות

המלצת הוטרינר האחרונה לעת עתה, נכון שבחורף נתקלים פחות בפרעושים וקרציות אבל זה לא אומר שהם לא קיימים המשיכו בטיפולים נגד פרעושים ובמתן אמפולה אחת לחודש / שלושה שבועות. החורף הישראלי הוא לא מספיק קר בשביל שהפרעושים והקרציות לא יהיו מנת חלקנו היומיומית….   נושאים נוספים שגולשים מחפשים : – וטרינר חירוםוטרינר תורןוטרינר 24 7 וטרינר תורן תל אביבוטרינר תורן 24 שעותוטרינר תל אביבבית חולים וטרינרי