פתוח ומאויש 24/7072-3718663

סירוס חתולים

סירוס ועיקור חתולים

רוב בעלי החתולים בוחרים לסרס החתולים הזכרים שלהם. עם זאת, אנשים רבים אינם יודעים את כל הסיבות שעיקור מועיל לחתול המחמד שלהם. בנוסף, לחלק מהבעלי החתולים יש תחושה לא טובה שמתקבלת מביצוע ההליך הכירורגי של עיקור. מבחינה טכנית, "סירוס" מוגדר כדה-מיניות של זכר או של חיה. "סירוס" מתייחס להסרה או הרס של האשכים, והוא הנפוץ ביותר לתיאור הסרת אשכים של החתול-זכר. היתרון הברור ביותר של עיקור וסירוס חתול הוא היכולת לשלוט באוכלוסיית החתולים, ובמיוחד באוכלוסייה המורכבת מחתולים לא רצויים במקלטים וברחובות. בניגוד לסטריאוטיפים רבים, סירוס נמצא גם תחת אחריותם של בעלי חתולים זכרים. חתולים זכרים לא נכנסים להריון, ובעלים רבים לא יודעים שהחתול שלהם יכול להשריץ המלטות. אבל הוא יכול. אם יש נקבות בחום – ויש בישראל הרבה חום, חתול זכר יכול להזדווג בתדירות יומיומית, ורוב החתולים הזרים שיוצאים החוצה עושים זאת.  

עיקור מסיר את הסיכון להריון

גידול אוכלוסין של חיות מחמד הוא בעיה רצינית. גידול של חתול כחיית מחמד מוסיף לבעיה. גם אם תבחרו לשמור את הגורים, יהיו לכם עלויות כמו חיסונים, בקרת טפילים, צעצועים ומזון. בנוסף לעלויות, הבריאות של חתולה-נקבה מידרדרת לאחר הלידה. למשל, יכולים להיות סיבוכים רציניים במהלך הלידה, ניכור הורי מהגורים ואף יכולת לפתח בעיות במהלך ההנקה. כל אלה בעיות פוטנציאליות שניתן למנוע בעזרת עיקור.

עיקור גורם לחתול רגוע יותר

גם ללא הכוונה למנוע ממנו להזדווג, החתול עשוי להיות שקט ורגוע יותר. הוא ייטה פחות ליילל בצווחנות, ויפחת הצורך בחיפוש בת או בן זוג. הנקבה, כבר פחות מושכת זכרים מייללים בקולניות. מה גם, שיותר קל להסתדר עם חתולים מסורסים הם נוטים להיות עדינים ומלאי חיבה.  

סירוס חתול שומר על בריאות הזכרים

היבט חיובי נוסף של עיקור חתולה בתל אביב היא שחתולים מעוקרים נוטים להיות עם פחות בעיות בריאותיות. עיקור הוא הסרת השחלות והרחם. ללא איברים אלה, ציסטות בשחלות, זיהומי רחם וסרטן של מערכת הרבייה הן כבר לא דאגה. עיקור מסייע במניעת זיהומים ברחם וסרטן השד, שהוא קטלני אצל מחצית מהחתולים. מלבד מניעת המלטות לא רצויות, אם נעשה שישה חודשים קודם, מונע את סרטן האשכים.  

חתולה נקבה מעוקרת לא תתייחם

בעוד תקופת המחזור יכולה להשתנות, חתולות-נקבות בדרך כלל נכנסות לתקופת ייחום ארבעה עד חמישה ימים כל שלושה שבועות במהלך עונת הרבייה. במאמצם לפרסם את זה לבני זוג, הם ייללו בקול שיישמע בכל הבית.  

החתול הגברי שלכם יפסיק לשוטט מחוץ לבית

זכר שאינו מסורס יעשה כמעט כל דבר כדי למצוא בת זוג! זה כולל לחפור את דרכו מתחת לגדר, או לעשות את מעשה הקוסם הודיני כדי לברוח.  

הזכר יתנהג יפה יותר

כלבים וחתולים מסורסים ממקדים את תשומת לבם במשפחותיהם האנושיות. לעומתם, כלבים וחתולים בלתי מסורסים עשויים לסמן את הטריטוריה שלהם על ידי השתנה. כפי שציינו במאמר על יתרונות סירוס כלבים – גם כאן הטסטוסטרון משפיע. ריח שתן חזק בכל הבית, ותוקפנות – מופחתות לאחר סירוס.  

עיקור וסירוס הן פעולות מאוד חסכוניות

העלות של ניתוח חיסוני / סירוס של חיית המחמד שלך היא הרבה פחות מאשר העלות של טיפולי המלטה. רוצים עוד פרטים או לקבוע תור במרפאה וטרינרית? צרו קשר היום עם צוות הוטרינרים המומחים שלנו.