פתוח ומאויש 24/7072-3718663

מה וטרינרים ממליצים לגבי התזונה של בעלי חיים?

עבור כל מי שמגדל כלב או חתול, שימוש בשירותיו של וטרינר מקצועי, אמין וידידותי, הינו עניין שבשגרה. אל מרפאתו של וטרינר שכונתי אנו מגיעים לא רק עבור הטיפולי התקופתי הקבוע, הכולל חיסונים וטיפולים מונעים, אלא גם עבור הדרכה לגבי אופן הגידול והטיפול הנכונים ביותר עבור חיית המחמד שלנו. כאן כדאי לקבל את הדרכות של הווטרינר לגבי הפעילות הגופנית המתאימה לבעל החיים שלנו, כמו גם לגבי התזונה המומלצת עבורו. נכון לומר שיש עצות רבות ומגוונות לגבי תזונת בעלי חיים אשר מתאימות למקרים שונים, אך יש כמה כללי אצבע עקרוניים שחשוב שתכירו.

להימנע לחלוטין מאוכל של בני אדם

לעיתים נדמה כי הדבר הטבעי ביותר עבור מי שאוהב בעלי חיים הוא להתחלק יחד איתם במטעמים משולחן הארוחה שלנו. כל וטרינר תורן ימליץ להמנע וכי הדבר עלול לגרום לבעיות בריאותיות בלתי מבוטלות עבור הכלב או החתול שלנו, למצבים מסכני חיים ולמחלות ממושכות, ואף להוביל לאשפוז בעל החיים בבית חולים וטרינרי. חיות מחמד אשר ניזונה דרך קבע משאריות אוכל של בני אדם אינם מקבלים את הוויטמינים והמינרלים אשר גופם צריך.

התאמה למצב הבריאותי ולגיל

ישנם בעלי חיים אשר סובלים מבעיות בריאותיות ספציפיות, וכאן המקום להתייעץ עם וטרינר לגבי אוכל מיוחד. עבור כל השאר, כלל האצבע החשוב ביותר הינו התאמה של האוכל לגיל. במה מדובר? אוכל לכלבים ואוכל לחתולים ניתן למצוא על פי חלוקה כללית לשלושה גילאים: אוכל לגורים, אוכל לבוגרים, ואוכל ל"בני הגיל השלישי", כאשר לאלו האחרונים כדאי מאוד להוסיף גם תוספי מזון. הקפדה על סוג האוכל הנכון יבטיח את בריאותה של חיית המחמד שלכם, והדבר גם יעזור לה לשמור על רמת האנרגיה הנדרשת לפעילות גופנית.